29. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Miks on vaja personaliosakonda?

Nele Zaitsev ja Heikki Mäki
Mida teevad kõik need personaliettevõtted, mida viimastel aastatel üha juurde tekib? Kas nende eesmärgiks on võtta üle personaliosakondade töö?

Eesti suurima tööjõuvahendusfirma Finesta juht Heikki Mäki leiab, et personaliinimesed ei peaks tundma end ohustatuna, vaid saavad nüüd keskenduda hoopis olulisematele ja huvitavamatele tööülesannetele. “Oluline tähendab tulevikku vaatamist ning huvitav tähendab uute lahenduste väljatöötamist – kokkuvõttes peaks personaliosakond tegelema strateegiliste küsimustega,” selgitab ta.

Peamised trendid, mis personalitööd lähitulevikus mõjutavad, on tehnoloogia areng, tööealise elanikkonna vähenemine ning hooajalisus selle mõiste laiemas tähenduses. Heikki Mäki arvates ei peaks hooajatöid seostama vaid suve- ja talveperioodiga. Tuginedes pikaajalisele kogemusele tööstussektoris, soovitab ta vaadelda ka suurte tellimuste täitmist hooajalise tööna, milleks on tihti vaja lisatööjõudu. “Seega võib hooaeg saabuda tööandja jaoks täiesti ootamatult. Samuti võib oodatav hooaeg ära jääda seoses majanduskriiside või loodusõnnetustega teises maailma otsas,” räägib Finesta juht.

Heikki Mäkil on neist trendidest tulenevalt personalijuhtidele kolm soovitust:

1. suurendage värbamisel reageerimiskiirust;2. keskenduge inimeste sisseelamise toetamisele ja koolitustele;3. pidage meeles oma põhitöötajaid.

 

Töötajate leidmisel on kiirus sageli olulisem kui see, et personaliosakond peaks kõike ise tegema. Üks võimalus reageerimiskiiruse suurendamiseks on värbamiskanalite laiendamine ning üks värbamiskanal on renditööjõu kasutamine. “Finesta aitab leida sobivad inimesed ja korraldada tehnilise personalitöö, selleks et ettevõtete personaliüksused saaksid keskenduda uute töötajate sisseelamise toetamisele, tänapäevaste koolitusviiside väljatöötamisele ning olemasolevate töötajate hoidmisele ja arendamisele,” selgitab Mäki.

Elektroonikatootja NOTE Pärnu tehas kasutab renditööjõudu siis, kui tootmismahud kõiguvad. NOTE Pärnu personalijuht Nele Zaitsevi sõnul annab see võimaluse paindlikult ja kvaliteetselt oma klientide vajadusi täita. “Koostöös Finestaga on meie värbamisprotsess lühike ning saame kvalifitseeritud töötajad. Finesta konsultandid paistavad silma professionaalsuse, põhjaliku ettevalmistuse ning kiire reageerimisega,” on Zaitsev rahul. 

Renditööjõu kasutamine kogub Eestis üha enam hoogu. Finesta klientide rahulolu-uuringu kohaselt on renditööjõu kasutamise peamisteks põhjusteks paindlikkus personali planeerimisel ja personali stabiilse olemasolu tagamine. Samuti tähtsustatakse kiirust värbamisel ning ressursside kokkuhoidu. Uuringu läbiviija Anne-Mari Ernesaks (Psience OÜ) toob välja, et kõik senised Finestalt töötajaid rentivad ettevõtted plaanivad jätkata renditööjõu kasutamist ka edaspidi. “Kui 2013. a. oli neil huvi värvata vaid tootmistöölisi, siis kahe viimase aasta uuringu tulemused näitavad valmidust jätkata renditöötajate rakendamist ka teistel ametikohtadel – spetsialistide ja esmatasandi juhtidena,” sõnab Ernesaks.

Ettevõtte personaliüksuse ja personalifirma koostöö võib kujuneda väga tihedaks. Nele Zaitsev kinnitab, et tema koostöö Finestaga on arenenud sellisele tasemele, et töötatakse nagu ühes osakonnas. “Meil on väga tugev tiimitunne,” sõnab ta kokkuvõtteks. 

Nele Zaitsev  ja Heikki Mäki

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700