18. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Otsepost  elab läbi renessanssi

Reklaamiklientide seas on otsepost järjest populaarsemaks kanaliks muutunud. Omniva kannab siseriiklikult igal aasta laiali üle 200 miljoni reklaami ning see number näitab jätkuvalt kasvutrendi. Reklaamiteenuste käibe kasv oli mullu üle 10%. TNS Emori andmetel kasvas 2014. aastal kogu meediaturu käive 4,9%, otsepost moodustas 9% reklaamituru kogukäibest, kirjutab Omniva perioodika- ja reklaamiäri üksuse juht Ele Reiljan.

Elame maailmas, kus teenused ja info kolivad järjest enam erinevatesse veebikeskkondadesse, kuid just sel info ülekülluse ajastul on postkasti jõudev, käega katsutav ning kõigi meeltega tajutav traditsiooniline paberreklaam elamas läbi oma renessanssi.

Mitmed rahvusvahelised firmad, kes majandussurutise ajal trükitud reklaamikataloogidest loobusid, on viimasel paaril aastal nende juurde tagasi pöördunud.  See ülemaailmne trend kajastub selgelt ka Eestis. Reklaamiklientide seas on otsepost järjest populaarsemaks kanaliks muutunud. Omniva kannab siseriiklikult igal aasta laiali üle 200 miljoni reklaami ning see number näitab jätkuvalt kasvutrendi. Reklaamiteenuste käibe kasv oli mullu üle 10%. TNS Emori andmetel kasvas 2014. aastal kogu meediaturu käive 4,9%, otsepost moodustas 9% reklaamituru kogukäibest.

TNS Emori uuringu kohaselt pööratakse infokanalitest kõige enam tähelepanu just otsepostile. 15-74aastaste Eesti elanike seas 2014. aastal tehtud küsitluse kohaselt oli otsepostitusest efektiivsem sõnumi levimise viis üksnes sõprade ja tuttavate soovitused. Nii tele-, raadio-, print-, kui välireklaam jäid otsepostituse jälgitavusele alla.

Otsepostiga on võimalik edastada väga põhjalikku infot. Saadetud materjaliga on kliendil võimalik tutvuda just talle sobival ajal ja teha seda vajadusel korduvalt. See tagab sõnumi kestva ja tõhusa mõju. Otsepostitada saab peaaegu kõike – flaiereid, voldikuid, testreid, raamatuid, heli- ja videokandjaid ning teisi erikujulisi ja erinevatest materjalidest kingitusi. Seega on otsepost turundaja jaoks väga paindlik ja võimas tööriist. Otsepostituskampaania ettevalmistus ja materjali tootmine ei nõua suuri kulutusi ega võta palju aega.

Vastavalt vajadusele saab otsepostiga oma sõnumi viia just soovitud sihtgrupini nii Eestis kui mujal maailmas. Adresseerimata otsepost on efektiivne ja soodne viis jõuda väga suure hulga klientideni konkreetses piirkonnas. Adresseeritud otsepost seevastu on suurepärane viis segmenteerida sihtrühm erinevate tunnuste põhjal ning sihtida oma sõnumit väga täpselt valitud inimestele.

Eelmise aasta suvel alustas Omniva aadressita reklaamiteenuste vahendamist lisaks Eestile ka Läti ja Leedu turul. Omniva pakub postitamiseks  Baltikumis täisteenust – projektijuhtimist, reklaami transporti sihtriiki ning sihtriigi postituse tingimuste kooskõlastust partneritega.  Teenus võeti klientide poolt kohe väga hästi vastu.

Omniva unikaalne koostöövõrgustik rahvusvaheliste postiorganisatsioonidega tagab kiire ning tõrgeteta ülemaailmse töökorralduse. Omniva  vahendab välisriikide äriettevõtete ja eraisikute andmebaase Skandinaavia riikides. Aadressiga reklaamiteenuse käive rahvusvahelisel turul kasvas mullu üle 100%. Selline kasv näitab ettevõtete suurenenud huvi rahvusvahelisel turul oma sõnumit edastada.

Uuri täpsemalt otsepostituse võimalusi Omniva kodulehelt või e-posti aadressilt [email protected]

Artikli avaldamist toetas: Omniva

.

 

Autor: Ele Reiljan, Silja Oja

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700