Kas eestlaste Superman võitis jõuluaja TV reklaamide mäletamise võistluse? Kui Sul oli vähemalt üks pöial Edgarile hoitud, siis nüüd võid vabalt ka tõelisele kunstile keskenduda ja Mandariinidele kaasa elada, sest vastused on teada.
Initiative’i poolt 300 vastajaga läbi viidud uuringust selgus, et 18-65-aastastele televaatajatele meenus 2014. aasta jõulukuust kokku üle 90 erineva reklaami.
Hr. linnapeal läks hästi ja ei läinud ka. Kuigi poliitilise alatooniga jõulutervitustest oli Tallinna Linnavalitsuse sõnum kõige kõrgema mäletamise määraga, siis kokku mainiti ülekaalukalt enim (23% vastajatest) esimesena siiski Tele2 aiapäkapikkude reklaami. Agentuur: Utopia.
https://www.youtube.com/watch?v=pj4HrIt-BwQ
turundas end auväärt teisele kohale - reklaami mainis esimesena kokku 9% vastanutest. Agentuur: Kontuur Leo Burnett. Rakvere näitab muuseas seda sama klippi juba kolmas aasta järjest. "Kuna jõulud on juba kord selline periood, kus mees on sama, puu on sama, siis me mõtlesime, et ka klipp võiks sama olla. Hitid ikka mängitakse hitiks, nad ei sünni ise," kommenteeris Kontuuri loovjuht Urmas Villmann.
Rakvere Lihakombinaat
https://www.youtube.com/watch?v=pj4HrIt-BwQ
siiski välja - reklaami mainisid esimesena 8% vastanutest.
Kolmandale kohale liugles Tallinna Linnavalitsus/Savisaar
https://www.youtube.com/watch?v=pj4HrIt-BwQ
(7%), Coca-Cola (7%), Dormeo (6%), Kalev (5%), Elisa (5%) ja Elion (5%).
Tublilt esinesid ka EMT
Oluline on siinkohal märkida, et kampaaniate kontaktide (GRP-de) mahult on küll 3 esimesena nimetatut omavahel samas järjestuses, küll aga on mitmeid reklaamijaid, kes mahult suuremad olid, aga mäletamise määralt siiski alla jäid.
Kui reklaamitavaid kaubamärke suutis meenutada 62% vastanutest, siis reklaamitava toote või teenuse vastu tekkis huvi 44%-l vastanutest. Eelkõige tekitasid huvi toiduainete (15%) ja telekommunikatsiooniga (14%) seonduvad reklaamijad. Enim huvi tekitanud kaubamärgid olid Tele2 (5%), Rakvere Lihakombinaat (5%), Kalev (4%), EMT (3%), CocaCola (2%), Dormeo (2%) ja Tallink (2%).
Siiski ainult 4% vastajatest tunnistasid, et ostsid mõne toodetest või teenustest nähtud reklaamide ajendil.
Vastanute vahel loosisime välja tasuta Password 2015 pileti!
Tasuta pääsme turundajate aasta tippsündmusele võitis Digiekraanid OÜ projektijuht Jekaterina Pasina! Õnnitleme ja tunnustame!
Kui soovid jõulukuu TV kampaaniate mäletamise ja efektiivsuse täpsemat analüüsi, küsi julgelt:
Indrek Soom
tel. +372 51 33 001
Küsitlus viidi meediaagentuuri Initiative poolt läbi 300 vastaja hulgas, kes olid vanuses 18-65 aastat. Tegemist oli Eesti elanikkonna suhtes peamise nelja sotsiaaldemograafilise näitaja (sugu, rahvus, vanus, elukoht) lõikes proportsionaalse valimiga.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.