Autor: Laura Reiter • 30. august 2022

Karin Maandi: Metaverse loob uue ainulaadse võimaluse andmete kogumiseks

Meta Advisory Groupi vanemkonsultandi ja tänavuse Aasta Digitegu žüriiliikme Karin Maandi sõnul on täna digiturunduses jätkuvalt üheks suurimaks väljakutseks kvaliteetsete lead’ide genereerimine.
Meta Advisory Groupi vanemkonsultant ja tänavuse Aasta Digitegu žüriiliige Karin Maandi.

Millised on teie arvates täna peamised digiturunduse väljakutsed?

Üheks peamiseks väljakutseks on jätkuvalt kindlasti kvaliteetsete lead’ide (kontaktide) genereerimine. Tasulised reklaamid (Facebook, Google jne) on juba läinud kallimaks, turundajad on õppinud ja õpivad kasutama ka järjest vähem kulukaid lead’ide loomise taktikaid. Turunduse automatiseerimine ja kliendisuhete haldamise süsteemid on siin kindlasti olulised abilised. Väärtusliku lead’i saamisel on siit ka järgmine oluline väljakutse – milline on kliendihoidmise strateegia. Kõik see on mudelina ülioluline enne reaalseid turunduskulutusi läbi mõelda.

Kas ja kuidas muudab Metaverse’i tulek digiturundust?

Reeglid ei ole veel paika pandud, aga on kindel, et uus maailm on kujunemas ning see on põnev võimalus ka turundajatele. Peamiselt kustutab see tehnoloogia paksu piiri füüsilise ja virtuaalse maailma vahel. Kui liitreaalsuse kombineerimine muutub kättesaadavamaks, siis hakatakse seda ka usinamalt ära kasutama turunduskampaaniates ja -reklaamides. See omakorda loob tarbijate jaoks uudse rahuldustpakkuva kogemuse, suurendades personaalset sidet ka toote, teenuse või brändiga. Metaverse loob võimalused, kus realistlikud avatarid proovivad riideid selga, uut voodit saab testida virtuaalses mööblipoes jne. Võimalused, mis kaasnevad kombineeritud ostukogemusega, on rikkalikud.

Metaverse toob digiturundajate jaoks kaasa veel ühe ainulaadse võimaluse: uue viisi andmete kogumiseks ja kasutajate käitumise mõistmiseks. Esemeid vaadeldes või proovides saavad turundajad reaalajas teavet kasutaja eelistuste kohta ja saavad täpselt kindlaks teha, kui kaua nende toodete-teenustega suhestutakse.

Millega peaksid digiturundajad arvestama Google Analytics 4 tulekuga? Kuidas selleks peaks valmistuma juba täna?

Kui ettevõtte veebilehel on ainult Universal Analytics (UA) paigaldatud ja teisi analüütika programme pole, siis 2023. aasta juulikuust ei mõõdeta sellel veebilehel ühtegi tegevust. Seega on suhteliselt viimane hetk GA4 seadistada. Turundajatele annab GA4 analüüsimiseks vabamad käed, sest siis saab ise luua tegevuspõhiseid reegleid ja mõõdikuid, mille alusel külastajate tegevusi mõõta.

Millised digitööd on teile viimastest aastatest enim silma jäänud (seda nii Eestist kui välismaalt)?

Ise naudin tohutult sotsiaalkampaaniaid, mistõttu välismaalt tooksin välja Dove’i noorte enesehinnanguprojekti #TheSelfieTalk, #NoDigitalDistortion, Eestis kindlasti #14poleokei. Hiljuti jäi mulle silma, kuidas Tele2 Solarise bussipeatuse digitaalselt elama pani ja väärtuslikku kasutajatagasisidet kogus.

Rakendustest tooksin välja haridustehnoloogia startup’i Alpa Kids, kes koos teadlaste ja haridusasutustega 3–8aastastele lastele hariduslikke emakeelseid mänge arendab ning kes on lühikese ajaga kasvanud alushariduse digiõppe tulevikusuuna näitajaks.

Gamechanger’id minu ostukogemuses on aga Partnerkaardi rakendus, mis nüüd igapäevaselt toidupoes ostupulti asendab ja Circle K automaatne autonumbriga tasumine, mis lokatsiooni tuvastamise alusel pangakaarti kasutamata automaatselt mu tankimisearve tasub.

Aasta Digitegu 2022 selgub digiturunduse aastakonverentsil Best Internet 2022, mis toimub juba 20.-21. septembril Tallinnas Eesti Filmimuuseumis.

Vaata konverentsi infot ja programmi SIIT.

Osta soodushinnaga pilet juba täna SIIT. Soodushind kehtib veel vaid 12. septembrini

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700