Autor: Laura Reiter • 22. august 2022

Mediabrands Digitali juht: ma ei tea kedagi, kes Google Analytics 4 üle üdini õnnelik oleks

Mediabrands Digitali juhi ja tänavuse Aasta Digitegu žüriiliikme Erki Heinsaare sõnul Metaverse'i tulek meid esialgu väga ei mõjuta. Lisaks rääkis ta, et Google Analytics 4 tulekuks peaks valmistuma juba eile ja tõi välja talle viimasel ajal enim silma jäänud digikampaaniad Eestist ja välismaalt.
Mediabrands Digitali juht ja tänavuse Aasta Digitegu žüriiliige Erki Heinsaar.

Millised on teie arvates täna peamised digiturunduse väljakutsed?

Kui ühte lausesse sõnastada, siis peamine väljakutse digiturunduses on see, kuidas õigete andmete pealt õigeid otsuseid teha ning sellest lähtuv digistrateegia kõige paremal kujul ellu viia. Ühest küljest ümmargune lause, aga kõik oluline on kaetud – analüütika peab olema korrektselt seadistatud ja kliendid peavad aru saama, mis täpselt erinevate andmete taga on. Selle pealt tuleb teha konkreetne strateegia, mitte lihtsalt ühekordsete tegevuste kogumi ning see strateegia tuleb ka korralikult ellu viia, hõlmates nii hinnaläbirääkimisi, seadistusi, kampaaniate optimeerimist ja pidevat analüüsi.

Kõik need elemendid on viimaste aastatega keerulisemaks läinud ja lähevad veelgi, eriti analüütika ja seadistuste osas. Agentuuridele tähendab see vajadust lisainimeste järele, Mediabrands Digitalis on meil hetkel juba 90 digispetsialisti, kellest 20 on sel aastal alustanud, seega peagi on meil tööl 100 digispetsialisti.

Kas ja kuidas muudab teie arvates Metaverse’i tulek digiturundust?

Sõltub sellest, kui hästi neil see õnnestub. Kui õnnestub hästi, siis muudab meeletult, kuna Facebooki kasutajabaas on ligi 3 miljardit inimest ja seda turundajatel ignoreerida ei ole võimalik. Olen Meta inimestega sel teemal suhelnud ja nemad vaatavad 10 aasta perspektiivi ehk lähiaastatel Metaverse meid ilmselt kuidagi ei mõjuta, aga nähes, kui palju Meta sellesse investeerib, siis tasub end arengutega kursis hoida ja õigel hetkel reageerida.

Millega peaksid digiturundajad arvestama Google Analytics 4 tulekuga? Kuidas selleks peaks valmistuma juba täna?

Ma ei ole kohanud ühtegi inimest, kes Google Analytics 4 üle üdini õnnelik oleks. Tõenäoliselt see järgmisel suvel ikkagi tuleb ehk seda ei lükata edasi nagu cookie’de kadumist kaks korda lükatud on, ja selleks on mõislik juba eile ette valmistuda ehk siis uus versioon lehele külge panna ja ära seadistada, et aasta pärast oleks võrdlusbaas olemas ning siis praegust versiooni nii kaua kasutada kui võimalik. Suurim muudatus on aga see, et Google Analytics 4 on hetkel veel oluliselt kohmakam ja ebamugavam ning hakkab kasutama mudeldatud data’t, mis saab olema tulevik ka teistel suurematel platvormidel.

Millised digitööd on teile viimastest aastatest enim silma jäänud (seda nii Eestist kui välismaalt)?

Ma pragmaatikuna hindan digiturunduses eeskätt tulemuslikkust, mitte niivõrd ägedaid kampaaniaid, ja seetõttu tean hinnata eeskätt meie klientide tegevusi. airBalticuga teeme sel suvel rekordmüüke, läbi aegade kõrgeimaid reisijanumbreid, isegi võrreldes koroonaeelse tippajaga. Kampaaniatest tegi märgilise tulemuse Enefit Greeni IPO, mis tõi ettevõttele rekordilised 60 000 investorit. Äppide kategoorias on väga mugav uus Partnerkaardi rakendus. Lahendustest, millel ilmselt müügile otsest mõju ei olnud, aga mis päris laialt levisid, võib välja tuua kodumaise Olerexi „Joogid autosse“ plakati Keskerakonna kontori ees ning rahvusvaheliselt Husqvarna robotniidukite sünnipäevatervituse.

Aasta Digitegu 2022 selgub digiturunduse aastakonverentsil Best Internet 2022, mis toimub juba 20.-21. septembril Tallinnas Eesti Filmimuuseumis.

Vaata kogu Best Internet 2022 infot ja programmi SIIT.

Osta soodushinnaga pilet juba täna SIIT. Soodushind kehtib veel vaid 12. septembrini.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700