Autor: Tanel Rand • 5. jaanuar 2022

Nõuanne: kuidas meiliturundusega ärikontaktide arvu suurendada?

Kogu meie ühiskond on viimasel ajal pidevas muutuses ning kuigi enne pandeemiat olid üritused suurepäraseks äriturunduse viisiks, siis see on nüüd muutunud. Virtuaalsed kõned ja näost näkku kohtumised on jäänud harvemaks ning ärimaailm on kolinud virtuaalsesse keskkonda.

Järjest rohkem ettevõtteid suunab oma pingutusi virtuaalsesse keskkonda ning ka meiliturundusse. Seetõttu vaatamegi järgnevalt, kuidas meilisüsteeme kasutada, et suurendada ärikontaktide arvu.

Millised B2B meilid sinu ettevõttele sobivad?

Ärimeilide loomine on vägagi sõltuv ettevõtte ja tegevusala tüübist. Mõnede ettevõtete jaoks on meiliturundus korra kuus uudiskirja saatmine või ühe meili loomine, mis on osa turunduse müügitunnelist. Kuid on ka mitmeid meilitüüpe, mida saab kaasata meiliturundusse, nagu uudiskirja saajate kogumine ja kliendi hoidmine. Vaatame üle mõned näited erinevatest turundusmeilidest, mida saab kasutada B2B meiliturunduses.

Tervitusmeilid

Kõigepealt, kui klient liitub su ettevõtte meililistiga, on hea kui ta kaasatakse tervitusmeilide seeriasse või siis saab vähemalt ühe tervitusmeili. Tervitusmeilid pole ainult eraklientidele mõeldud, vaid nad on vajalikud ka äriklientidele. Kasuta seda võimalust, et tervitada oma uusi kliente ning tutvusta neile oma ettevõtet. See on esimene samm, et teha neist soojad kontaktid.

Veebinarid ja ürituste meilid

Kui sa oled organiseerimas ärikontaktidele suunatud üritust (virtuaalset või kohapeal toimuvat), siis loo suunatud automaatsed meilid just nende jaoks. Sinu kirjasaajate tegevused toimivad päästikutena meilide välja saatmisel. Näiteks registreerimise kinnitus, ürituse kava kinnitus, esinejate kinnitus, informaatilised meilid, meeldetuletused ja veel palju muud. Siin on hea näide Iterable meilist, mis toob kenasti välja ürituse põhipunktid:

Teavitusmeilid uuest sisust

B2B kliendid hindavad väga head sisu. Seega on vägagi tervitatav, kui sa jagad head sisu oma erinevates virtuaalsetes kanalites, olenevalt muidugi sellest, kus su publik on. Hea sisu aitab luua veebiliiklust ning aitab sul ka tuua juurde ärihuvidega meililistiga liitujaid. Kui sa valid keskkonda, kuhu oma sisu postitada, siis ära unusta ka oma meilisaajaid.

Blogipostitused on muutumas järjest populaarsemaks viisiks, kuidas viia edasi B2B infot. Uue blogipostituse meeldetuletused või blogipostitusi kokku võtvad meilid on vägagi kasulikud soojale publikule.

Mitmed B2B ettevõtted on hakanud lisama juurde ka uusi ja erinevaid sisutüüpe nagu videod, harivad infograafikad ja kokkuvõtvad infolehed. B2B sisu võib erinevatel viisidel promoda ka läbi oma meilikanali.

Siin uudiskirjas promob Kajabi näiteks oma podcasti:

Toodetega seotud meilid

Sinu meilipõhjade hulgas peaks olema meilid ka oma toodete või teenuste promomiseks. Sa võid suurendada müüke mitmetel viisidel, näiteks näidates uut toodet või teenust ja tuues välja kasud, mida klient saab selle kasutamisel. Meilipõhad, mida sa kasutad toodete promomiseks on edaspidi ka heaks põhjaks teiste toodete promomisel ning sa saad kasutada ka erinevaid kampaaniaid või sooduskoode, et müüke veelgi tõsta. Lisaks on võimalik toodete meile ka personaliseerida ja sihtida.

Soovitusena tulnud meilid

B2B ettevõtted saavad palju kasu suust suhu tulnud soovitustest aga ka teiste ettevõtete poolt tulnud soovitustest. Vastavalt Influitive'i portaalile, tulevad 84% ettvõtlusega seotud otsustest ja ostudest läbi soovituste. Sa saad luua suurepäraseid kontakte suurema konversioonimääraga ja kiirema müügitsükliga, kui kasutad soovitusmeile. See on sinu võimalus mõelda, kas tasub luua kaasturundusprogramme või partnereid, kes sinu toodet/teenust saavad edasi soovitada oma olemasolevatele klientidele.

Uuringud, tagasiside vormid ja küsitlused

Selleks, et turundus saaks hästi toimida, on sul vaja tagasisidet oma klientidelt oma toote või teenuse kohta. Iga tagasiside annab sulle võimaluse optimeerida oma turunduse- ja müügistrateegiaid ning isegi teha paremaks oma tooteid või teenuseid. Meie soovitame kasutada oma meiliturunduse kanalit, et küsida oma klientidelt otse tagasisidet küsitluse või tagasiside vormi näol.

Uudiskirjad

Uudiskirjad on kõige populaarsemad meilitüübid. Neid võib vaadelda ka kui kui sisu kokkuvõtvaid meile, kus on võimalik välja tuua erinevaid asju: tuua esile artikkel, blogipostitus, jagada allahindluse koodi või tuua esile toodet.

Lisaks võid proovida veel:

Telefonimüük, millele järgneb meililisti lisamine

Telefonimüük on samuti üks populaarne viis, kuidas tutvustada oma toodet või teenust uutele klientidele. Kui sul on telefonimüügi klient, kes on huvitatud sinu toodetest või teenustest, saad lisada temagi oma meililisti ning luua temale spetsiaalse tervitusmeilide seeria, et temagi kontakt teha soojaks kontaktiks.

Kokkusaamistele järgnev meiliseeria

On hea, kui kokkusaamisele järgnevalt saadad oma B2B kliendile kokkuvõtva meili. Aga miks mitte teha seeria äriklientidele suunatud meilidest, mis on just selleks tüübiks loodud? Sul on võimalus tänada klienti kohtumise eest ning edasi tutvustada enda tegemisi ja tooteid/teenuseid.

Meilide kujundus mängib rolli

Mitmed B2B ettevõtted on harjunud kasutama minimalistlikke disaine ning ainult teksti sisaldavaid meile. Kindlasti kaalu, kas sellised meilipõhjad toovad sulle parimaid lahendusi või on sinu jaoks olemas veel paremaid lahendusi. Muidu on erinevaid alasid ning ettevõtete tüüpe, kelle jaoks minimaalse kujundusega meilid on parim lahendus. Minimalistlikud meilid on tavaliselt atraktiivsed, puhtad ja rohke ruumiga, kuid nad ei pea olema ainult valged või palja tekstiga. Kasuta oma brändi värve ja oma brändi häält neis meilipõhjades.

Meie Smailys oleme loonud oma brändi hääle ja visuaaliga meilipõhja loogika, kus pole liiga palju müra, vaid on esile toodud kliendile vajalik info.

Värvide ja kontrastide mäng

Mõned B2B ettevõtjad on innovatiivsed oma meilidisainis. Mõeldes värvidele ja kontrastidele, siis su meiliturundus võib julgelt olla innovatiivne, kasutades värve ja kontraste, mis meelitavad kliente su meile vaatama. Tee paar A/B testi, et hinnata nende tulemuslikkust ning vajadusel kasuta ka animatsioone.

B2B meiliturundus pole ainult uudiskirjad

On olemas mitmeid kirjapõhjasid, tervitusmeilide jadasid, mida saad kasutada B2B turunduses. Ning neil on erinevad eesmärgid nagu müükide tõstmine, uute kontaktide leidmine ja isegi brändi tuntuse tõstmine. Laienda oma meiliturunduse oskusi julgelt, et lisada erinevaid meilisaajaid oma B2B meililisti hulka.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700