Tõnu Grünbergi sõnul peab Euroopa Liidu nõudel kogu trass Tallinnast Varssavini kasutusvalmis olema hiljemalt 2030. aastaks. „Lisaks reisijatele saab sellel liinil olema oluline koht kaubaveol,“ lisas ta.
„Ülemiste terminal saab olema eelkõige reisijatele suunatud funktsioonidega – see on sünergiline, nutikas, modernne ja meeldiv nullenergiakasutusega hoone, mille ümber saab olema kaubandus- ja teenindusvõrk ning vajalikud infrastruktuurid,“ tutvustas Grünberg ja lisas, et lennujaamast raudteejaama saab tulevikus kuiva jalaga ehk rajatakse n-ö air to rail lahendus.
„Lisaks rajatakse otse trammiühendus sadamaga ja Balti jaamaga, mille osatähtsus kohalikul tasandil Rail Balticu tulekuga ei kahane,“ selgitas Grünberg ja lisas, et Ülemiste transpordisõlmes on olemas koht ka uuele bussijaamale, aga kas see sinna ka tuleb, jääb juba bussijaama operaatori otsustada.
Grünbergi sõnul saab kogu Eesti raudteevõrk uue näo. „Rail Balticu tulekuga saab Pärnusse 45 minutiga ja Riiga, kus on palju lennuühendusi, tunni ajaga. „Pärnu on linnana siinkohal suurim võitja, mis saab tänu Rail Balticule uue hingamise,“ rääkis Grünberg ja lisas, et peale tulevase raudteeühenduse on Pärnus ka sadam ja vastavatud lennujaam, mis avavad uued võimalused saada Pärnul uueks ärikeskuseks, kuhu koonduvad muu hulgas ka start-up’id.
Mis aga saab Tartust, kuula lähemalt raadiosaatest, mida juhtis Hando Sinisalu:
Tõnu Grünberg astub üles ka 23. ja 24. märtsil Kultuurikatlas toimuval aasta suurimal turundussündmusel Password, kus ta teeb ettekande teemal „Eesti aastal 2030: kuidas Rail Baltic muudab Eesti elu ja mida turundajad peaksid oma töös arvestama.“
Vaata konverentsi infot ja programmi SIIT ja osta soodushinnaga pilet juba täna SIIT.