Autor: Hando Sinisalu • 3. november 2021

Turundust mõjutavad trendid vol 2: sujuv kliendikogemus e-kanalites muutub järjest olulisemaks

Best Marketing alustas artiklisarjaga, mis võtab vaatluse alla turundust lähiajal mõjutavad trendid. Uurisime erinevate Eesti ettevõtete turundusjuhtidelt, milline globaalne ja kohalik trend mõjutab äri ja turundust järgmise viie aasta lõikes kõige rohkem.

Teises osas võtame vaatluse alla kaubanduse ja telekomi trendid.

Argo Kubja
Autor: Barbora

Tarbijad soovivad välktarnet

Barbora turundusjuht Argo Kubja arvab, et e-kaubandus on mõnes mõttes täna ristteel. “Ühelt poolt soovib tarbija väga personaliseeritud pakkumisi, teisalt aga on soov saada tellimused kiiresti, soodsalt ja mugavalt. See on piltlikult öeldes nagu teenusedisaini ja tehnoloogia võidujooks,” leiab Kubja.

Kubja hinnangul on välktarne tekkimine mõjutanud globaalset e-kaubandust päris oluliselt, sest seda pakkuvad ettevõtted valdavad eelmainitud elemente kõige paremini ning seeläbi suunavad tarbijakäitumist.

“Barboral on välja arendatud täisfunktsionaalne äpp, mis võimaldab ühe klikiga tarbijal komplekteerida eelnevatest ostudest koosnevat otsukorvi, samuti on meil populaarsust koguv retseptimoodul - sirvid ekraanil toite ja saad ühe klikiga koostisosad endale koju tellida. See on nagu restoranitoidu tellimine, kuid selle vahega, et saad retsepti abil ise peakokaks kehastuda ning restoran asub sinu kodus. Äpi kasutajate osakaal kasvab kiiresti, paljud tarbijad eelistavad koheselt äppi ning ei lähegi brauserisse,” lisab Kubja.

Anne-Liis Ostov
Autor: Erakogu

Roheline ja säästlik kaubandus

TKM Grupi turundusdirektor Anne-Liis Ostov toob kõige olulisema aspektina välja kõiki ettevõtteid puudutavana jätkusuutliku arengu, mis palistab sisuliselt kogu tuleviku (ja ka juba tänast) äriprotsessi.

Ostovi sõnul tähendab see nii loodussäästlikku mõtteviisi (süsinikneutraalsus, pakendite vähendamine, logistika) kui ka vastutustundlikku tarbimist (toidu raiskamine, õiglaselt toodetud kaubad). Ja loomulikult ka sotsiaalset vastutust, sealjuures töötajate heaolu ja võrdsete võimaluste tagamisest. “Sellest megatrendist ükski ettevõte varem või hiljem mööda vaadata ei saa,” arvab Ostov.

Loe lisaks
Turundust mõjutavad trendid toidutööstuses ja panganduses

Teine teema on Ostovi sõnul digitaalne elu vs „tavaline“ elu ja nende kahe elu pöördumatu põimumine. “Turunduses tähendab see veelgi suuremat pingutust, et kliendi teekonda mõista ja teda tabada. AI, virtuaalne reaalsus, digilahendused kodus, tööl, äris, kõikjal meie ümber. Sinna võib lihtsustatult liigitada ka e-kaubanduse võidukäiguga seonduva, sest omni-channel põhimõttel kaubandus on juba täna reaalsus ning siit on ainult tarkade lahendustega edasi areneda,” leiab Ostov

Ostov märgib ära ka well-being trendi ehk siis heaolu ja tasakaalu. “Tahetakse olla nii vaimselt terved kui väljast ilusad, tunda ennast hästi ja vitaalsena, kaua ja hästi elada. Kreemide-seerumide kõrvale tulevad üha rohkem toidulisandid, kodused ilumasinad ja tipp-tehnoloogilised noorendavad protseduurid jm. Tervisetooted ja kõik tervisega seonduv saab kindlasti olema vananevas ühiskonnas järjest olulisem teema,” räägib Ostov.

Kertu Kuusik
Autor: Jake Farra

Säästlikkus on hügieen, mitte konkurentsieelis

Telia Eesti turundusdirektor Kertu Kuusik selgitab, et digitaliseerumisel on jätkusuutliku ja keskkonnasõbraliku majandamise juures oluline roll, sest see aitab muu hulgas muuta teenuste ja tootmisprotsesside toimivuse efektiivsemaks. Esmapilgul võib tunduda, et tegu on trendiga, mis puudutab eeskätt tehnoloogiasektorit, kuid vajadus säästavalt toimetada puudutab kõiki ettevõtlusvaldkondi ja kasvav teadlikkus ei luba ühelgi ettevõttel digitaliseerumise pakutavatest võimalustest mööda vaadata, lisab Kuusik.

„Rääkides turunduse uuest rollist võib öelda, et kui varem oli turundaja eesmärk tõsta inimeste teadlikkust valikuvõimalustest, siis täna tuleb rääkida valikute mõjust. Ei piisa sellest, kui julgustame inimesi tarbima rohelisemalt, vaid tuleb aidata klientidel mõista, kas üldse on vaja tarbida“, nendib Kuusik. „On okei tunnistada, et ettevõtte pole jätkusuutlikkuse horisondil veel seal, kuhu tahetakse jõuda, aga soov astuda klientidega koos julgeid samme, et sinna jõuda, peab olema selge ambitsioon“, sõnas Kuusik, kelle arvates pole vaja kahelda, et igaühe harjumustel on oluline mõju.

Karin Kanepi
Autor: Jake Farra

Elisa turundusjuhi Karin Kanepi sõnul mõjutab telekomiäri Interneti osatähtsuse kasv igapäevaelus, mis avaldub nii kaugtöö/hübriidtöö kasvus, e-kaubanduse kasvus, voogedastusteenuste populaarsuse kasvus jm.

Teine oluline (negatiivne) trend on Kanepi arvates valeinfo ulatuslikum levik ning info killustumine, sh sotsiaalmeedia kajakambrite teke.

Aasta suurim ja oodatuim turundussündmus Password toimub 23. ja 24. märtsil 2022 Kultuurikatlas. Seekordsel konverentsil, mis kannab pealkirja "The Next Big Thing", räägime trendidest ja muutustest turundajatele olulistes valdkondades.

Registreeru konverentsile soodushinnaga juba täna SIIN ja vaata programmi SIIT. Programm täieneb pidevalt. Püsi lainel!

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700