Initiative astus välja Eesti Meediaagentuuride Liidust, jõudes seal olla ainult kuus kuud. Uurisime agentuuri juhilt Indrek Soomilt, miks nad sellise otsuse tegid.
- Indrek Soom Foto: Kerli Savi
Millega Eesti Meediaagentuuride Liit tegeleb?
Kodulehel seisab, et liit võimaldab seista liikmete ühiste huvide eest, ühtlasi on liitu kuulumine kvaliteedimärgiks ka kliendile, mis näitab et tegemist on vastutustundliku, kompetentse ja usaldusväärse ettevõttega. Liidu ülesandeks on selgitustöö tegemine klientide, praeguste ja tulevaste turundusprofessionaalide teadlikkuse tõstmiseks meediaagentuuri rollist turundustegevuses.
Mis oli Initiative’i eesmärk Eesti Meediaagentuuride Liiduga liitudes?
Liitusime kevadel kriisi alguses lootuses koos liidu liikmetele riiklikku abi saada. Meie ühisest pöördumisest hoolimata eraldi abi siiski ei tulnud. Küll aga oli abiks tavapärane meede, mille eest tasub igati tänulik olla.
Miks seal nii lühikest aega olite ja nüüd välja astusite?
Kuna Initiative’i väärtushinnangud ja tegutsemispõhimõtted läksid vastuollu liidu teatud osalistega. Osalistega, kes peaksid liidu väärtused ja suuna seadma ning seda ellu viima. Meie põhimõteteks on aus konkurents, meediaagentuuride teenuse ning väärtuse arendamine, mitte selle devalveerimine; olla teistest päriselt parem, mitte teisi halvustades parem näida. See filosoofia paneb meid pidevalt oma teenust arendama ja arendab seeläbi ka meie sektorit. See on väga põhimõtteline erinevus.
Tänu sellele olime Eestis esimesed, kes näiteks panustasid kaasaegsesse turundusanalüütikasse, tuues juba rohkem kui kuus aastat tagasi siia ökonomeetrilise mudeldamise ja suurte andmemahtude automatiseeritud visualiseerimise dashboard'idel, mis on nüüdseks edasi arenenud laiapõhjalisteks big data analüüsideks ja andmekaeveks. Samamoodi oleme tänaseks oma klientidele esimesena Eestis läbi viinud otseposti müügimõju maksimeerimise süvaanalüüse, mille osas on tuntav vajadus. Julgen öelda, et see kõik on olnud üks meie tugevuse alus ja ka teisi meie konkurente pingutama pannud, seega sektorit tervikuna oluliselt arendanud.
Meie eesmärk ei ole Eesti Meediaagentuuride Liitu kui organisatsiooni kritiseerida – tean, et on mitmeid meediaagentuure, kes meie seisukohtadega igati päri on. Liidust välja astumine ei lahenda kirjeldatud muret, ennekõike tahame teatud käitumisele tähelepanu juhtida. On oluline erinevus, kas mustata konkurente alusetult ja ebaeetiliselt või võrrelda pakutavat teenust sisuliselt, argumenteeritult. Nii võiksid ka ettevõtted ehk turundajad mõelda tõsiselt selle peale, kuidas ja miks neile midagi presenteeritakse ja süveneda detailidesse, agentuuride tegelikku võimekusse. Samas, eks kõigil on endal õigus otsustada ja valida.
Seotud lood
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.