„Praegune olukord soosib otsuseid, mida varem ei tihatud teha,“ ütles Imagine\TBWA tegevjuht ja Turundajate Liidu juhatuse liige Helen Roonet. Intervjuu ilmus osana reklaami- ja meediaagentuuride konkurentsiraportist.
- Intervjuu Helen Roonetiga ilmus Äripäeva Infopanga koostatud meedia- ja reklaamiagentuuride konkurentsiraportis 26. augustil.
Teise kvartali majandustulemused näitavad, et koroonakriis on seda sektorit väga tõsiselt räsinud ja peaaegu kõik näitajad on miinuses. Mis edasi saab? Kas tulemas on ühinemiste ja pankrottide laine?
Tugevamad jäävad alles, oluline on paindlik ja kiire reageerimine vastavalt olukorrale. Arvan, et tähtis ei ole siin organisatsiooni suurus, vaid juhtimise tarkus ja nutikus. Teiseks on oluline kliendi ja agentuuri koostöö ning ühiste eesmärkide nimel toimetamine.
Mõningaid ühinemisi võib tulla ja nii mõnigi agentuur võib ka tegevuse lõpetada. Praegune olukord soosib otsuseid, mida varem ei tihatud teha. Emotsionaalselt tunnevad ennast ilmselt kindlamini need tegijad, kes on koondunud tugevama juriidilise keha taha. Üksi tegutsejad on ebakindlamad. Edukas saabki olla organisatsioon, kes pidevalt areneb sõltumata sellest, kui head on hetkel majandustulemused. Hetkeolukord annab ehk mõnele lihtsalt tõuke, mis suunas areneda.
Kas kriis selles sektoris on käes või läheb olukord veel hullemaks? Millised on ettevõtete kriisiplaanid A,B ja C? Mis iseloomustab ettevõtet, mis sellest kriisist välja tuleb?
Väga raske, peaaegu võimatu on praegu ennustada, kas kriis on käes või läheb hullemaks. Tuleb olla paindlik ja olukorraga kohaneda vastavalt vajadusele. Kriisiplaane võib teha, aga reaalsus on see, et need muutuvad pidevalt. Eesmärk peab olema püsima jäämine ning kriisist tugevamana väljumine.
Mõneti tundub olukord isegi paradoksaalsena: tegemist on rahvatervise kriisiga, kus kommunikatsioon, ka reklaamide näol, on ülioluline. Pealegi olid inimesed palju kodus ja ekraanide ees. Võiks arvata, et reklaame oli varasemast veel rohkem tarvis. Miks see teenistus loovagentuurideni ei jõudnud?
Kuna me olime täiesti uues olukorras, siis paljud ettevõtted tardusid ja ei suutnud kiiresti otsuseid vastu võtta. Need, kes suutsid kohaneda, hakkasid toimetama ning asju ümber vaatama. Ehk taas - nutikamad ja kiiremad jäävad ellu. Meie agentuuri baasilt saan öelda, et agentuuri ja kliendi koostöö sai hoopis teise tähenduse, kus on rohkem hoolivust ja mõistmist.
Seotud lood
Keskkonnahoiust ja kestlikust arengust mõjutatuna on muutunud reklaamkingituste kontseptsioon. Logotrade OÜ tegevjuht ja omanik Anti Saluneem räägib, et suuremaid muutusi on näha tootjate poolelt, kus aina enam kasutatakse looduslikke materjale ja loobutakse järk-järgult esmastest fossiilsetest allikatest saadud plastidest.