Töötajad ootavad kriisist väljumisel juhtkonnalt sõnumeid, kuidas edasi minnakse. Võimalik vähendatud palk ja määramatus kahandavad motivatsiooni, samas on töötajad ettevõtte unikaalne väärtus.
Motivatsiooniagentuuri Blue Drum loovjuht Olavi Andla soovitab koostada motivatsiooniplaani ja alustada väiksema eelarvega sisekommunikatsioonist ning ergutusprogrammidest.
"Kriisist väljumiseks on vaja ettevõtete töötajatele suunatud motivatsiooniprogrammi, mis iseenesest ei pea olema lehekülgede pikkune dokument. Soovitame ettevõtetel alustada väiksema mahuga ergutusprogrammidega. Saab valmistada positiivsed, lõbusad videoklipid töötajate igapäevatööst ja postitada need ettevõtte sisekanalitesse," sõnas Andla.
“Näiteks: töötajatest tehakse kunstinäitus tehase koridorides, üllatatakse ja premeeritakse töötajaid pop-up-restoranis tehase territooriumil või tehakse töötajatega muusikavideod, mida teised saavad hinnata. Või kui töötate nüüd osa ajast kodus, näidake klipis, mismoodi see välja näeb ja mis kasu sellest ettevõttele on. Klipp võib sisaldada ka ettevõtte juhtkonnapoolset tänu tublidele ja optimistlikele töötajatele,” rääkis ta.
Aasta lõikes koostatud motivatsiooniplaan koosneb Andla sõnul situatsioonianalüüsist, eesmärkidest, strateegiast ja taktikast, eelarvest ning tulemuste mõõtmisest.
Andla lisas, et motivatsiooni kasv mõjutab kindlasti positiivselt tööviljakust ja paneb inimesed taas tahtma hommikul tööle tulla.
Töötajate motivatsiooni ja võitlusvaimu tõstavad Andla sõnul ka ettevõtte mainet toetavad head uudised. “Meie koostööpartner, kommunikatsioonibüroo In Nomine, soovitab ettevõtte sees toimuvat kommunikeerida ka väljapoole," nentis Andla.
In Nomine konsultant ja partner Heikki Sal-Saller: "Meeskond tuli pärast paari kuud kodukontoris marineerimist taas kokku, büroo töötab palehigis, tehases käib jälle tootmine, kauplus, restoran on avatud – pakkuge sotsiaalmeedias selle kohta fotosid ja reipaid sõnumeid. Vaatamata kriisile tegutsete jõuliselt edasi – kas leiate majandusuudise tegemiseks toetavaid kommentaare või koguni numbreid? Või töötategi nüüd osa päevi kodus – rääkige, kuidas see välja näeb ja mis kasu see teie ettevõttele annab. Muutsite teenust, plaanite uut toodet või saite koguni korraliku tellimuse – andke kõigest heast teada!"
Loe pikemalt: Head uudised toovad kliendid tagasiSeotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele