Autor: Ribaana-Chätleen Horm • 22. aprill 2020

Miks on turundamine oluline? 7 põhjust, miks iga ettevõte peaks turundama

Kas teadsite, et 90% kõigist turundajatest väidab, et sotsiaalmeedia turundus on kasvatanud nende ettevõtet? Või seda, et 2/3 turundajatest, kes veedavad vähemalt 6 tundi nädalas sotsiaalmeedias, on leidnud mitmeid uusi viise müügi suurendamiseks?

Pole tähtis, mida Te müüte ja kellele seda müüte. Sotsiaalmeedia kasutamine turundusvahendina aitab Teil kasvatada oma kaubamärgi tuntust ja suurendada kasumit. Toon Teieni 7 põhjust, miks peaks olema turundus osa iga ettevõtte äriplaanist.

1. Turundamine suurendab brändi tuntust

Olete Te alustav ettevõtja või tegutsete suures ja hea mainega ettevõttes, ei tohiks turundust tahaplaanile jätta. 2020. aasta jaanuari seisuga on maailmas 4,54 miljardit aktiivset internetikasutajat. Saabuda ärimaailma uue ettevõttega ilma turundust tegemata on sama nagu pimedas tüdrukule silma viskamine. Te teate, mida Te teete, aga keegi teine ei tea. Oma tutvusringkonnas sõna laiali laskmisest tihtipeale ei piisa, et edukalt ettevõtlusega toime tulla. Coca- Cola on üks tuntumaid kaubamärke maailmas, kuid sellegipoolest kulutavad nad turundustegevusele igal aastal miljardeid dollareid. Võite kihla vedada, et nad ei tee seda lihtsalt hea tava pärast, vaid teavad täpselt, mida need dollarid neile tagasi toovad. Kuigi olemasolevad kliendid peaksid olema ettevõtte suurim prioriteet, aitab turundamine suurendada ka kliendibaasi. Sotsiaalmeedia kampaaniad ja e-maili turundus on hea viis hoida sidet olemasolevate klientidega ja jõuda selle abil ka uute inimesteni.

2. Turundamine on kõige efektiivsem viis oma klientide tundma õppimiseks

Üks osa turundusest on kliendiprofiili loomine igale eri sihtgrupile, kellele Teie ettevõtte tooted/teenused on suunatud. See aitab välja töötada spetsiifilise sisuturundusstrateegia, kuid veelgi enam aitab profiili loomise protsess teil oma sihtrühma paremini mõista. Nii saate olla kindel, et räägite oma klientidega viisil, mis neid kõnetab. Seejärel saate neile pakkuda seda, mida nad otsivad, ja muuta selle abil oma toote/teenuse veelgi köitvamaks. Lisaks kliendiprofiilile saate koguda sotsiaalmeedia abil teadmisi oma klientide igapäevaelust ja mõista nende käitumist läbi klienditeekonna analüüsi. Samuti aitab turundus leida vastused küsimustele:

• Milliseid tooteid minu kliendid ostavad?

• Miks nad ostavad just neid tooteid?

• Mis ajal nad kõige rohkem minu teenust/toodet kasutavad?

• Millist sisu neile meeldib internetis lugeda?

• Mille abil kliendini kõige kergemini jõuda?

3. Turundamine loob klientides usaldust ja hoiab ettevõtte mainet

Kogenematud ettevõtted peavad turundamist ravimiks, mida võetakse siis, kui midagi on valesti. Pole piisavalt kliente? Oleks vaja kähku käivet suurendada? See on täiesti vale suhtumine ja ka põhjus, miks paljud edukad ettevõtjad oma äritegevuses võivad läbi kukkuda. Turundamine on nagu toit – kui te kasutate seda õiges koguses, õigel ajal ja õiges vahekorras, siis hoiab see Teie ettevõtte elus või aitab tõsta kõrgustesse, mida poleks osanud oodatagi. Turundamine eesmärgiga august välja ronida ei toimi, turundus on pikaajaline strateegia, mis toob kasu ainult järjepidevalt sinna panustades.

4. Turundamine aitab suurendada müüki

Müük – see, millest äriomanikud enamasti kõige rohkem hoolivad. Jah, turundus müüb! Lihtsalt öeldes, kui Teid ei ole sotsiaalmeedias, siis pole Teid olemas. Mõne jaoks on see tühipaljas mõistujutt, mõne jaoks kivisse raiutud tõde. Tänapäeva tihedas konkurentsis on aga keeruline, kui mitte võimatu ilma turunduseta silma paista. Mida enam aeg edasi, seda rohkem on inimeste tähelepanu internetis. Selleks, et suurendada müüki, on mõistlik olla seal, kus on klientide tähelepanu. Kui Teil on hea toode, aga pole turundust, siis kuidas inimesed teavad Teie olemasolust? Müük on see, mida ettevõte vajab, et kasvada ja olla jätkusuutlik.

Koolitus: Turundamine Facebookis ja Instagramis algajale

Koolitus: Turundamine Facebookis ja Instagramis edasijõudnule

Koolitab: Andrus Kiisküla

Korraldab: Äripäeva Akadeemia

5. Turundus loob ettevõttest professionaalsema kuvandi

Võimalus lasta oma klientidel Teie tooteid ja teenuseid lihtsalt üles leida on oluline, kuna see edastab klientidele selge sõnumi: Te olete olemas, et nende vajadusi rahuldada. Selleks, et kliendid saaksid Teie ettevõtte tegevustega kursis olla, peab Teil olema hea turunduskanal. Turunduse abil on võimalik kasvatada ettevõtte mainet. Ettevõtte kasv ja eluiga on positiivselt seotud ettevõtte mainega, ja maine on üles ehitatud siis, kui see vastab tõhusalt klientide ootustele.

6. Kõik konkurendid juba turundavad

Enamik Teie konkurentidest juba turundab aktiivselt oma tooteid ja teenuseid, mis peaks Teile juba selgelt ütlema, miks on turundus niivõrd oluline. Ainus viis konkurentsieelise saamiseks on agressiivne turundus. See ei tähenda seda, et peaksite oma konkurente maha tegema või neile kohta kätte näitama. Tehke lihtsalt selgeks, mida turul pakutakse ja seejärel leidke viis, kuidas pakkuda midagi paremat. Leidke üles oma nišš ja keskenduge sellele. Tihedas konkurentsis ellu jäämiseks on oluline eristuda. Olge kursis sama valdkonna turul tegutsevate ettevõtetega ja tehke natuke paremini kui konkurendid.

7. Hea turundusstrateegia võib viia passiivse sissetulekuni

See on justkui investeerimine – Te ei pea olema kohal, et tuleks müüki. Kui töötate välja hästi toimiva turundusstrateegia ja panustate sellesse palju tööd, siis võite minna kasvõi nädalaks puhkusele ja tagasi tulles leiate oma e-maililt mitu tellimust või uut klienti. See on päris hea diil, sest ühelgi teisel töökohal, kus ma olen töötanud, ei ole ma vaatamata nädalasele eemaolekule teeninud samal ajal ettevõttele tuhandeid eurosid.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: 51 44 884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700