Vapiano oli üks neist restoranidest, mis kriisiga oma uksed sulgema ja töötajad koju saatma pidi. Rääkimata sellest, et proovile sai pandud kogu tiimi tugevus ja ühtekuuluvus, tuli ka pead tööle panna, kuidas turundada ettevõtet, mis on suletud.
- Vapiano Baltikumi ja Soome turundusjuht Älian Mägi jagas oma kogemusi, kuidas turundada kriisi ajal ettevõtet, mis on ajutiselt suletud. Foto: Jaanika Pirjo Photography
Proaktiivsus
Kriisi esimeste märkide ilmnemisel suunas Vapiano kogu oma kommunikatsiooni kaasatellimise turundamisele. Võime näha paar sammu ette võib anda hea eelise konkurentide ees.
Olles suletud, ei unustanud me kordagi oma külalisi. Jagasime retsepte, mida kõik saaks lihtsa vaeva kodus kaasa teha ja hoidsime meeleolu üleval. Saime palju kirju, kus tänati retseptide eest ja öeldi, et see ”päästis päeva”. Selline tagasiside näitas, et oleme õigel teel ja motiveeris veelgi enam mõtlema, kuidas sealt edasi minna nii, et Vapiano oleks ka edaspidi top of mind.
Nüüdki oleme teinud kõik ettevalmistused, et niipea kui luba antakse, stardime raketina. Me ei hakka alles siis stardiks ettevalmistusi tegema, kui restoranid on taas avatud, vaid see töö on täna juba tehtud.
Kanalite valik
Tuli hästi läbi mõelda, milliseid kanaleid kasutada, et siiski pildil püsida ja teha seda vähimate võimalike kuludega. Lisaks uudiskirjale ja sisuturundusele sai tehtud otsus, et suuname fookuse sotsiaalmeediasse, kus eesmärgiks sai Vapiano töötajate ja fännide kaasamine turundustegevusse.
Mitmete asjaolude kokkulangemisel oli meil tekkinud olukord, kus aprilli alguses pidi toimuma üleminek erinevatelt sotsiaalmeediapartneritelt ühe agentuuri alla, kes hakkab haldama erinevaid Baltikumi ja Soome sotsiaalmeedia kontosid. Seoses restoranide sulgemisega olime aga olukorras, kus agentuuriga koostöö tuli natuke edasi lükata. Samas oli soov ka sellel ajal oma fännide ja külaliste jaoks olemas olla ning see pani meid mõtlema, millist lähenemist kasutada, et tihedas sotsiaalmeedia infotulvas silma paista ja eristuda.
Loominguline lähenemine
Tahtsime teha midagi teistsugust, mis kõnetaks Vapiano fänne – miski, mida nad varasemalt brändiga seoses kogenud ei olnud. Seadsime eesmärgiks luua teist laadi sisu läbi selle, et anname Vapiano story'des loo jutustamise kellegi teise käsutusse. Sealt tekkis idee kaasata hoopis meie enda inimesed restoranidest ja fännid, kes meid armastavad, et näidata Vapiano elu nii, nagu näevad seda need, kes meile kõige olulisemad on.
Esimesel nädalal võttiski konto üle Vapiano TOP fänn Jeva, kellel on väga tugev link kokkamise ja armastusega itaalia toidu vastu. Sisu loomisel ei tekkinud tal kordagi küsimust, millest rääkida, kui restoranid on suletud. Jeva kokkas kodus oma Vapiano lemmikpastasid, jagas treeningnippe, kuidas pastakaloreid ohjata, Tartu Ülikooli meditsiinitudengina õpetas ka Vapiano fänne õigesti käsi pesema ja rääkis oma igapäevassest eluolust ning armastusest Vapiano vastu.
Teisel nädalal andsime väljakutse Solarise Vapiano vahetusevanemale Liisale, kes samuti julgelt toimetama asus ja fännidele Vapianistide kulissidetaguseid avas.
Nüüd, kui Vapiano on peatselt taasavamas kaasatellimise võimalust Foorumi restoranis, anname kaamera sealse juhataja kätte, kes otse sündmuskohalt jagab kõige ehedamaid emotsioone sealsetest tegemistest ja inimestest.
Tulemused
Julge hundi rind on rasvane ja sai seekord heldelt tasutud. Kunagi varem pole Vapianol olnud nii head reach'id, olles jõudnud väga paljude inimesteni. Vapiano story'de reach kasvas 113%.
See, et ajad on keerulised, pole enam kellelegi üllatuseks. Esimene ehmatus hakkab mööduma ja toimub isegi teatav olukorraga harjumine või pigem kohandumine.
Kokkuvõtteks võib öelda, et praegune aeg on soodne, et kasvatada siirast usaldust ja sidet oma fännide ja lojaalsete klientidega. Tekitada ühtsustunnet tiimis, kaasates oma töötajaid turundustegevustesse seal kus võimalik. Turundajad aga saavad läheneda kreatiivselt ja plaaniväliselt ning mõelda tõesti ainult tulemustele orienteeritult. Olen veendunud, et kui midagi teha südamest ja siiralt, siis tulevad ka tulemused ja kriis saab võimalikult valutult seljatatud.
Seotud lood
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.