Koroonaviirus avaldab mõju paljudele majandussektoritele ning valusalt on juba pihta saanud ka siinsed turundajad.
- Turundussektori näol on tegemist valdkonnaga, mis aitab Eesti ettevõtetel äriedu saavutada, tooteid disainida, lansseerida ja müüki kasvatada. Fotol Magnus Lužkov. Foto: erakogu
Agentuuri Optimist Creative juht Magnus Lužkov sõnas, et turundusvaldkonda tervikuna kuulub üle 20 000 inimese, kelle igapäevategevus julgustab tarbimist ja annab majandusele hoogu juurde. Kui tellija poolel töötava turunduskommuuni suuruseks võib hinnata orienteeruvalt 8000 inimest, siis vähemalt kaks korda sama palju inimesi teeb turundustööd allhankijatena.
"Paljud neist inimestest mäletavad veel selgesti viimast majanduslangust, kui spetsialistide arv agentuurides kahanes 1/3 peale. On kulunud kümme aastat, et need andekad inimesed sellesse valdkonda tagasi tuua ja meeskondadena tööle saada. See töö on kandnud vilja – viimastel aastatel on tekkinud rohkelt Eesti brände, kes suudavad tänu oma sisule ja välimusele läbi lüüa. Kui aga kogemustega tublid turundusinimesed täna laiali saata, läheb uuesti 10 aastat, et samasse punkti tagasi jõuda," ütles Lužkov.
Lužkovi sõnul on turundusagentuuride majanduslik väljavaade äärmiselt kehv, kuid valitsus ja ettevõtjad saavad siiski olukorda leevendada. "Kuna agentuuride rasvakiht on väga õhuke, siis kuudepikkuseks veniva seisaku puhul on valitsus see, kes otsustab, kui kiiresti me pärast kriisist väljume. Lisaks valitsusele on loomulikult oluline roll ka ettevõtete juhtkondadel, kellel on võimalus seisakut kasutada mitte puhkamiseks, vaid kriisist väljumise kampaaniate ettevalmistamiseks. Agentuuride inimesed on kodudes ja täiesti töövõimelised. Täna ongi see aeg, kus saab välja töötada kõige läbimõeldumaid lahendusi, sest ressurssi selleks on piisavalt".
Lužkov kinnitas, et turundajad on igati valmis riigile oma abi pakkuma kõikides turundusvaldkonna teenustes, kus avalik sektor on ülekoormatud. Hiljutise liidu üleskutse peale ulatada riigile abikäsi on tänaseks andnud oma nõusoleku 54 turunduse võimekusega ettevõtet ja agentuuri. "Lisaks kinnitame omalt poolt, et oleme valmis igakülgseks koostööks terviseametiga ja nõus jälgima nende poolt ettekirjutatud soovitusi ja reegleid," nentis ta.
Seotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele