Loovagentuuri McCann Vilnius tegevjuht Mantas Velykis räägib oma ettekandes sellest, kuidas Leedu brändid poliitilises küsimuses seisukoha võtsid ja sellega sõpru (ning vaenlasi) kogusid.

- Mantas Velykis esineb 5. märtsil 2020 Eesti suurimal turunduskonverentsil Password.
Kui Eestis pole tuntud brändid seksuaalvähemuste üritusi avalikult toetanud, siis veelgi homofoobsemas Leedus otsustasid Ikea, Swedbank, Red Bull ja veel paljud teised tuntud brändid Baltic Pride'i toetada, kogudes sellega endale palju sõpru ja ka vihkajaid.
Leedu ajakiri "Žmonės" (eesti keeles "Inimesed") kutsus möödunud aastal kaubamärke osalema Baltic Pride'ile pühendatud erinumbris. Enamik kaubamärke keeldus, kuid üheksa olid piisavalt julged, et kampaanias kaasa lüüa. Sellest sai esimene LGBTQ-d toetav reklaamikampaania Leedus, mis iseenesestmõistetavalt tekitas tohutut poleemikat. Kampaania haaras ka meedia tähelepanu ning mõjuisikud jagasid reklaame oma sotsiaalmeedias – täiesti vabatahtlikult ja täiesti tasuta. Sellised nägid välja brändide reklaamid Baltic Pride'ile pühendatud ajakirja erinumbris:
Eestis toovad turundajad poliitilises küsimuses seisukoha mitte võtmiseks vabandusena välja asjaolu, et turg on liiga väike ja ühtegi tarbijat välistada ei tohi. Kuidas Leedus selline aktsioon ikkagi võimalikuks osutus, selgub 5. märtsil Saku Suurhallis toimuval Passwordi konverentsil.
Tutvu kavaga ja registreeri siin!Peatse kohtumiseni!
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!