Autor: Marianne Liibert • 17. jaanuar 2020

2020. aasta värv on sinine

Tegemist on Pantone tooniga 19-4052 Classic Blue. See on ajatu ja klassikaline sinine toon, millele vastab värvikood #0F4C81.

Pantone on juba rohkem kui kakskümmend aastat valinud aasta värvitooni, mis mõjutab tootearendust ja ostuotsuseid paljudes tööstusharudes nagu mood, sisustus, tööstusdisain, toodete pakendid ja graafiline disain. Aasta värv valitakse igal aastal põhjaliku kaalumise ja trendianalüüsi tulemusel. Selle leidmiseks hoiavad Pantone värviinstituudi eksperdid silma peal:

• meelelahutustööstusel, tootmises olevatel filmidel, kunstinäituste kollektsioonidel ja uutel kunstnikel, moe ja disaini valdkonnal, populaarsetel reisisihtkohtadel ja sotsiaalmajanduslikel tingimustel;

• uutel tehnoloogiatel, materjalidel, tekstuuridel ja efektidel, mis värve mõjutavad;

• ning sotsiaalmeediaplatvormidel ja suurtel spordisündmustel, mis kogu maailmas tähelepanu äratavad.

Elame ajal, mis nõuab usaldust ja usku. Just sellist püsivust ja enesekindlust väljendab selle aasta sinine. See on kindel ja usaldusväärne toon, millele saame alati loota. Täidetud sügava vastukajaga, meenutab see laia ja lõpmatut õhtutaevast, julgustades silmaga nähtavast kaugemale mõtlema ja sügavuti minema, meeli avardama ja suhtlust avatuna hoidma.

2020. aasta värvi iseloomustavad märksõnad:

• rahulikkus

• kindlustunne

• püsivus

• usaldusväärsus

• stabiilsus

• vastupidavus

• elegantsus

• lihtsus

• selgus

• universaalsus

• turvalisus

Värv on justkui brändi visiitkaart, mille abil saab tekitada seoseid, ootusi ja mälestusi. Uuringud näitavad, et õige värv võib kaubamärgi tuntust suurendada kuni 87%. Tootearenduses on õige värv eristav tegur, mis võib inimese peatuma panna ja tema tähelepanu köita. See on ka kõige olulisem element meeleolu ja stiili kajastamiseks. Õige värvi abil on toodete ja ideede müümine 50-85% efektiivsem, seisab Pantone kodulehel.

Hooajaliste trendiprognooside, värvipsühholoogia ja värvikonsultatsioonide osas teeb Pantone värviinstituut koostööd globaalsete kaubamärkidega, nõustades muuhulgas ettevõtteid toodete ja brändi visuaalse identiteedi värvide osas, et nende disainistrateegias värvide jõudu, psühholoogiat ja emotsioone tõhusalt kasutada.

Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700