• 28.11.19, 13:13

Kiirtoiduturu esikolmik püsib muutumatuna

Juba viimased kümme aastat on Socio Uuringukeskus viinud regulaarselt läbi kiirtoiduturu ülevaateid. Konkurentsitihedas sektoris on palju tegijaid, kuid kes kuuluvad esikolmikusse?
Kiirtoiduturu esikolmik püsib muutumatuna
Kõige suurema spontaanse tuntusega kiirtoidubrändiks on juba mitmendat aastat järjest Hesburger (86%), järgnevad McDonald's (85%) ja Subway (24%).
Kiirtoidukoha valimisel on värske uuringu kohaselt tarbijate jaoks peamisteks kriteeriumiteks toidu maitsvus, toiduainete kvaliteet ja nende käitlemise turvalisus, hind, klientidest hoolimine ja lühike ooteaeg. Ühtlasi avaldavad eestimaalased oma selget poolehoidu kiirtoidurestoranide keskkonnasõbralikule toimimisele: 87% vastajaist leiab, et ettevõtted peaksid rakendama vastutustundliku tootmise ja tarbimise põhimõtteid ning 57% peab oluliseks materjalide jäätmeringlust.
Socio Uuringukeskuse juhi Olavi Eikla sõnul peitub toitlustuskohtade edu võti tavaliselt korduvkülastuste arvus.
Olavi Eikla toob veel välja, et kuna veganlus on kõikjal maailmas kasvav trend, uuriti, kui suur huvi oleks Eesti tarbijatel taimetoidul põhineva kiirtoidu vastu. Tulemused näitavad, et kiirtoidurestoranis sööks taimetoitu ligi 40% eestimaalastest ja iga neljas vastaja on selle suhtes veel äraootaval seisukohal. Huvi on aga märksa suurem 15-19aastaste noorte seas, kellest koguni 53% oleks valmis kiirtoidurestoranis taimetoitu sööma.
Teine oluline trend on toidu kojutellimise osakaalu kasv ja siin näitavad uuringutulemused seda, et kõige usinamad tellijad on tarbijad vanuses 20-29 aastat.
Ühtlasi näitab uuring eestimaalaste selget toetust kiirtoiduettevõtete keskkonnateadlikule käitumisele, mille hulka kuuluvad nii plastikuvabad nõud, taaskasutatavad materjalid kui jäätmekäitlus. 58% vastajaist kinnitab, et kiirtoidukoha keskkonnasõbralikkus on neile niivõrd oluline, et nad on valmis selle eest vajadusel kõrgemat tootehinda maksma.
Uuringu tellis Hesburgeri arendusjuht Ieva Salmela ja selle viis läbi Socio Uuringukeskus. Uuringus käsitleti erinevaid kiirtoidubrände: McDonald´s, Hesburger, Circle K, Subway, Peetri Pizza, Pappa Pizza ja Chopsticks. Uuringu valimis on 1000 inimest vanuses 15–49 aastat, proportsionaalselt Eesti elanikkonnaga. Uuring teostati 2019. aasta oktoobris veebiküsitlusena.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 11:00
Firmakingitusega näitad ka seda, et oled trendilooja
Keskkonnahoiust ja kestlikust arengust mõjutatuna on muutunud reklaamkingituste kontseptsioon. Logotrade OÜ tegevjuht ja omanik Anti Saluneem räägib, et suuremaid muutusi on näha tootjate poolelt, kus aina enam kasutatakse looduslikke materjale ja loobutakse järk-järgult esmastest fossiilsetest allikatest saadud plastidest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele