Marianne Liibert • 19 november 2019

Corpore poolt läbi viidud kampaania pälvis maineka auhinna

Euroopa Komisjoni Eesti esinduse tellimusel kommunikatsioonibüroo Corpore poolt läbiviidud #EUprotects ja #EUandME teavituskampaania pälvis IPRA regionaalsel Eventiada konkursil parima avaliku projekti auhinna.

Eventiada IPRA Golden World Awards on üks Ida-Euroopa ja Kesk-Aasia suurimaid PR-konkursse, mida viiakse läbi juba aastast 1990. Sel aastal saadeti konkursile töid 13 riigist: Armeenia, Aserbaidžaan, Valgevene, Bulgaaria, Ungari, Kasahstan, Poola, Venemaa, Serbia, Tadžikistan, Ukraina, Horvaatia ja Eesti. Töid hindas rahvusvaheline žürii ja võitjad kuulutati välja 12. novembril Moskvas, uudisteagentuuri Rossija Segodnja peakontoris toimunud auhinnatseremoonial.

Corpore tõi Euroopa Komisjoni teavituskampaaniaga IPRA Eventiada konkursilt esikoha "Best Public Project" kategoorias.   

Nii #EUandME kui ka #EUprotects olid kesksed kampaaniad, mida tehti üle Euroopa. #EUprotects oli vanematele inimestele ja #EUandME noortele suunatud kampaania. Visuaalid ja lahendused tehti ICF Nexti poolt Brüsselis. Küll aga piirdus põhikampaania sisuturunduse ning sotsiaalmeediapostitustega, olles seega väga veebikeskne. "Seepärast eraldaski Euroopa Komisjoni Eesti esindus raha, et kampaaniat rohkem lokaliseerida, et sõnumid jõuaks ka väljaspool tõmbekeskusi asuvate tavainimesteni, kes tarbivad just kohapealset meediat," sõnas Corpore poolelt projekti juhtinud Vootele Päi.

Euroopa Komisjoni Eesti esinduse kampaania raames korraldati üritusi erinevates Eesti paikades, et kaasata sealseid elanikke, meediat, eksperte ja arvamusliidreid. Eesmärk oli ühest küljest kutsuda kaasa mõtlema Euroopa Liidu rolli üle nende igapäevaelus ning samas saada parem ülevaade oludest, muredest ja mõtetest väljaspool tõmbekeskusi. Ühtlasi olid üritused hea platvorm, mille kaudu tõrjuda väärinfot ja müüte, mis valimiste perioodil Euroopa Liidu kohta levima kippusid.

Päi sõnul näitas aruteluõhtute korraldamine eeskätt otsesuhtluse olulisust ning seda, kui oluline on regionaalne kohaolek. „Eventiada avapaneeli arutelu keskendus peamiselt tehnoloogia kasvavale rollile kommunikatsioonis. Andmeanalüüs ja tehisintellekt loomulikult muudavad kommunikatsioonimaastikku, kuid seda olulisem ongi panustada võimetele, mida masin või algoritm ei asenda. Siinkohal on võtmesõnadeks empaatia ja dialoog. Nende eelduseks on omakorda pidev ja sisuline kontakt inimestega. Võimalik, et meie projektile tõigi auhinna asjaolu, et digiajastul ujume mõnes mõttes vastuvoolu – tõusime arvuti tagant püsti ja sõitsime maale,“ ütles Päi, kelle hinnangul on kommunikatsioon juba definitsioonis kahesuunaline; igal muul juhul poolik.

Vootele Päi  

"Võtsime üleeuroopalised pinnapealsed kampaaniad ning viisime need sisuliselt füüsiliselt inimesteni. Lisaks tegime nii, et kampaania poleks ainult eesti keeles, sest algne keskne kampaania oli tõlgitud ainult eesti keelde. Selles mõttes oli meie kohalik Euroopa Komisjoni esindus igati eesrindlik ja hea koostööpartner, kes ise mõistis vajadust minna kohapeale ning kommunikeerida mitmes keeles," ütles Päi.

#EUprotects

#EUprotects raames tehti kaheksa aruteluõhtut erinevates Eesti kohtades. "Sisu kohta levitasime pressiteateid, mis olid eelkõige suunatud maakonnaväljaannetele, ning korraldasime raadiointervjuud Kuku raadios. Lisaks toimus igast üritusest ka otseülekanne veebis – võimalusel (ehk pea iga kord) kohaliku väljaande veebilehel, lisaks veel Postimehe arvamusportaalis. Üritusel osalesid alati oma ala eksperdid: ametnikud, politseinikud, teadlased, aktivistid jt apoliitilised inimesed, kes igapäevaselt oma töös nende teemadega kokku puutusid," selgitas Päi.

Aruteluõhtu Võrus  Foto: Raigo Pajula

Ta lisas, et iga aruteluõhtu käsitles erinevat teemat, mille valimisel lähtuti eeskätt sellest, kui oluline see kohalikul tasandil oli. Nii rääkisid oma ala eksperdid Kuressaares näiteks Läänemere ja ökosüsteemide kaitsest, Viljandis ettevõtlusest, Võrus piirikaitsest ning Pärnus piiriülesest kuritegevusest. Üritused toimusid ka vene keeles – Narvas küberohutuse ning Lasnamäel keskkonnahoiu ja kultuurilise mitmekesisuse teemadel.

Aruteluõhtu Lasnamäel  Foto: Raigo Pajula

#EUandME

#EUandME raames korraldati suvel samuti kohalikke üritusi – filmitelk ja arutelu Liivimaa Maapäeval Valgas ja Hiiumaa Kohvikutepäeval Kärdlas ning filmiõhtu ja arutelu koostöös Lasnaidee korraldatud LasnaKino-ga Lasnamäel. "Veel tegime koostööprojekti Tartuffiga, mis oli ilmselt kõige suurem – selle raames siis näidati #EUandME üle-euroopalise noorte režissööride konkursil valminud lühifilme – üks viies võitjast muuhulgas tuli Eestist, Narvast pärit Vlad Muko, kes täna küll elab ja töötab Londonis," sõnas Päi.

Koostöö Tartuffiga, mille raames näidati #EUandME lühifilme. Autor on Taavi Muide.  Foto: Marie Vabamagi

#EUandME raames tehti veel eraldi videoklipid noortest inimestest, kes rääkisid oma Euroopa Liidu kogemusest. Kaasati nii eesti kui ka vene emakeelega inimesi ning lisaks Jari Pärgma, kes rääkis viipekeeles. Vaata videot:

IPRA (International Public Relations Association) ehk Rahvusvaheline Suhtekorraldajate Liit asutati aastal 1955. Organisatsiooni loomise eesmärk oli tõsta ja ühtlustada suhtekorraldajatest praktikute standardeid üle kogu maailma. Täna on IPRA ülemaailmne organisatsioon, mida juhitakse läbi piirkondlikest esindajatest moodustatud juhatuse ja Londonis asuva sekretariaadi. IPRA liikmed on PR-spetsialistid, mitte ettevõtted. IPRA on tunnustatud rahvusvahelise valitsusvälise organisatsioonina ÜRO poolt ning talle on omistatud nõuandev staatus ÜRO majandus- ja sotsiaalnõukogu (ECOSOC) poolt.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700