Autor: Hando Sinisalu • 31. juuli 2019

Kuidas väikese eelarvega auhinda väärt kampaaniat teha?

Balticbesti žürii liikme ja ühe Horvaatia enim auhinnatud loovdirektori Davor Bruketa sõnutsi kuulab kogu maailm, kui sul midagi olulist ja huvitavat öelda on.

Balticbest 2019 loovkonkurss on avatud: ESITA OMA TÖÖ

Davor Bruketa, Bruketa&Žinić&Grey Creative Director

Rahvusvahelist auhindade maastikku vaadates on näha, et mõned võrdlemisi väikesed riigid (Rootsi, Uus-Meremaa) võidavad suuri auhindu, samas enamik väikeriike jäävad "väikeseks" ka auhindade osas. Väikeriikide agentuurid kurdavad tihti, et väikese eelarvega on keeruline võiduväärilist tööd teha. Milline on sinu soovitus – kuidas väikese eelarvega "suurt" ja auhinda väärt tööd teha?

Väikestel on auhinda võita keerulisem, aga mitte võimatu. On olemas näiteid väikesemahulistest projektidest, mis isegi Cannes'is võitnud on. Piirangud võivad loomingule väga inspireerivalt mõjuda ning mõnikord tekivad parimad loomingulised ja uuenduslikud ideed just tänu ressursside puudumisele. Tähtis on mõelda nutikalt ja strateegiliselt, kasutada ideed parimal võimalikul viisil ning teada, kuidas ja miks sinu idee sihtrühmale mõjub. Nii et pead alati mõtlema, millist mõju sinu idee inimestele avaldab ja mida sa tahad, et nad sellega peale hakkaks. Pead teadma, milliseid tulemusi soovid saavutada. Kui sul on hea ülevaade, põhjus, suurepärane idee ning nutikas strateegia ja teostus, saavutad tulemusi ja saad auhinnaväärilise materjali. See kehtib isegi kõige väiksemate projektide puhul. Tänapäeva digitaalseid tööriistu kasutades kuulab kogu maailm, kui sul midagi olulist ja huvitavat öelda on.

Millised on 2019. aastal Horvaatia reklaami/turunduse peamised suunad? Kas on erinevusi võrreldes globaalsete trendidega?

Juba mõnda aega on reklaamimist kasutatud oluliste sotsiaalsete probleemide lahendamiseks. Brändid ei karda enam seisukohta võtta. Reklaam on imbunud popkultuuri ja on olemas kohtades, kus seda kõige vähem oodatakse, või on vähem agressiivne ja kasutajasõbralikum. See tähendab, et reklaami kasutatakse mingi probleemi lahendamiseks, meelelahutuseks, harimiseks ja nii edasi. Loome reklaame, mida inimesed tahavad näha ja kuulda või lausa ise jagada.

Näeme ka agentuuride ja reklaamijate tihedamat koostööd. Kasutatakse erinevaid agiilseid koostööd soodustavaid lähenemisi (näiteks design sprint), et lahendada lisaks kommunikatsiooniprobleemidele ka äriprobleeme üldisemalt. Loovust kasutatakse kõikides ärivaldkondades, näiteks uute toodete loomisel. See on oluline ka selleks, et brändiga kokkupuutepunktides järjepidevalt head kasutajakogemust pakkuda. Seda saab teha, kui mõelda kanaliteüleselt ja kaasata loovinimestega koostööd tehes lisaks turundusinimestele ka teiste valdkondade inimesi.

Majasisese turunduse trend tundub ohustavat reklaamiagentuuride äri kogu maailmas – kas see on sinu arvates ka Horvaatias nii? Kuidas agentuurid sellele ohule reageerida saavad?

Agentuurid ei tegutse enam ainult selleks, et teha videoreklaami või veebibännerit, vaid selleks, et aidata ettevõtetel hästi läbi mõeldud loovlahenduste abil muutuda.

Kus sa ennast viie aasta pärast näed? Mida sa täpsemalt saavutada tahaksid?

Tõenäoliselt aitan endiselt inimestel ja ettevõtetel loovuse abil erinevaid probleeme lahendada. Kuidas see täpselt välja näeb – kes teab. Viis aastat on sellises kiiresti arenevas valdkonnas väga pikk aeg.

Siin on mõned näited Bruketa&Žinić&Grey tähelepanuväärsetest töödest:

Mobiilirakendus A1 Lappsus muudab sagedase telefoni vaatamise harjumuse võimaluseks õppida horvaadi keelt õigesti kasutama.

Aastaaruanne, mis kannatab sõna otseses mõttes vett ja tuult.

Tulevikust rääkiva konverentsi visuaalne identiteet muutub reaalajas vastavalt nendele sõnadele, mida Twitteris tulevikuteemalistes aruteludes kasutatakse.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700