Jaga lugu:

Tallinna Ülikool kaasajastab FCR Mediaga reklaami- ja imagoloogia eriala

Tallinna Ülikool hakkab koostöös juhtiva digitaalmeediaagentuuri FCR Media spetsialistidega andma digiturunduskommunikatsiooni, kitsamalt reklaamialase hariduse raames ka digiturunduse alaseid loenguid.

Andres Jõesaar  

Koostöö eesmärgiks on kaasata reklaami- ja imagoloogiatudengite õppetöösse veelgi enam eriala spetsialiste, kes suudavad pakkuda tudengitele senisest rohkem praktilist kogemust.

Hetkel tegutsevad Eestis digiturunduses valdavalt iseõppijad, vastavat haridust meie ülikoolides omandada ei ole saanud. FCRi senist arengut internetireklaami valdkonnas saab kahtlemata nimetada jätkuvaks edulooks, sestap otsustati ühendada jõud Tallinna Ülikooliga ning suunata spetsialistid digiturundusvaldkonnas väärilist järelkasvu koolitama. Need on inimesed, kes võivad end tulevikus kõhklemata nimetada diplomeeritud digiturunduse spetsialistideks.

Nutiseadmete massiline levik ja sellest tingitud tarbimisharjumuste muutmine on viimase kümne aasta jooksul kogu reklaami- ja turundusvaldkonda radikaalselt muutnud. Juba praegu ei saa ükski turundusvaldkonnas tegutsev spetsialist eirata digitaalseid turunduskanaleid, kuid Google’i hinnangul on aastaks 2021 Euroopas ligi miljoni vabadigiturundusega seotud töökoha.

Uursime Tallinna Ülikooli loometegevuse ja koostöösuhte ala arendusprorektorilt Andres Jõesaarelt muudatuste vajalikkuse kohta.

Milline on hetkeseis Eestis pakutava turundus- ja reklaamialase kõrghariduse kvaliteedis tööturu vajadustest lähtuvalt võrreldes muu maailmaga?

Sektor areneb ja uueneb kiiresti, samavõrd peab ajaga sammu käima ka selles valdkonnas antav haridus. Loodan, et TLÜ-s antav turunduskommunikatsiooni, kitsamalt reklaamialane haridus seda suudab. Julgen väita, et meie õppekava annab tugeva teoreetilise aluse innovaatilisteks mõteteks, loomingulise julguse ja oskuse õigel määral riskeerida. Digitaalse turunduse õppeained on vaja lisada meie õppekavasse tulenevalt valdkonna kiirest arengust — me peame oma haaret laiendama. On oluline digiteemaga tegeleda nii teoreetiliselt analüüsides kui mõtestades kujunevat turunduskeskkonda, samuti pakkuda praktilisi oskusi.

Kas Tallinna Ülikool eristub selle otsusega kuidagi teistest Eesti kõrgkoolidest?

Tallinna Ülikooli üheks fookusvaldkonnast viiest on digi- ja meediakultuur, mille interdistsiplinaarsuse moodustavad loovus ja digitaalsus. Balti filmi, meedia, kunstide ja kommunikatsiooni instituudi (BFM-i) unikaalseks tugevuseks on tänapäeva kommunikatsioonis väga olulise oskuse — audiovisuaalse loo jutustamise — õpe. Lisaks meediakultuuri teoreetilistele alustaladele ja loojutustuse loomingulisele on tänapäeval vajalik tööturule sisenejatele õpetada oskusi, kuidas õpitut digitaalses maailmas kõige efektiivsemalt rakendada.

Millest Te TLÜ-s unistate, kus soovite olla reklaamiharidusega näiteks kolme aasta pärast?

Soovime TLÜ BFM-iga olla kompetentsikeskuseks, kus saame olla partneriteks digivaldkonna ja kommunikatsiooni uute suundade ja tehnoloogiate loomisel ning rakendamisel. Selle aluseks on kindlasti koostöö valdkonna juhtivate ettevõtetega. Soovime, et õppekavades oleks lisaks tugevale teoreetilisele baasile ka piisavalt praktilisi oskusi toetavaid kursusi ning lõputöödes kajastuksid digiturunduse ja -reklaamiga seotud aktuaalsed teemad ning probleemid.

Tallinna Ülikooli ja FCR Media koostöövorm ei tähenda vaid üksikute spetsialistide loenguid, pigem ühe ettevõtte hästitoimiva kollektiivi kogemuste jagamist. Kuidas see sobib avalik-õigusliku ülikooli senisesse õppevormi ja kes on siin võitja?

Ma ei oska siin probleemi näha, ülikoolidele üldiselt, ka meile, heidetakse ette liiga tagasihoidlikku koostööd ettevõtlussektoriga. Välismaal on sellised koostööd levinud ja soovime liikuda samas suunas. Kiireks edasi liikumiseks käivitasime Tallinna Ülikoolis ettevõtlussuhete arendamisele suunatud programmi EXU (Enterprises x University). Loodame, et sellest koostööst saavad senisest suuremat kasu nii ülikool kui ka ettevõtted. Erasektori heade praktikute kaasamine õppeprotsessi tugevdab õppe kvaliteeti — saame oma õppekava oluliselt kaasajastada. Tänu paremale õppekvaliteedile saavad ettevõtted, ka FCR Media, tulevikus senisest veelgi paremate oskuste ja teadmistega töötajaid.

FCR Media tegevjuht ja juhtimiskoolitaja (juhtide coach) Kristiina Tukk

Kas Eestis pakutav turunduslik ja reklaamialane kõrgharidus rahuldab tööturu vajadusi?

Digiturundus on aktuaalne ning raputab oluliselt reklaamiturgu juba viimased kümme aastat. Muutusi on palju ja nende mõju on väga kiire. Kuigi ülikoolid annavad head teoreetilist haridust, tuleb praktikuid sisuliselt nullist välja õpetada ikkagi töö käigus. Uus õpe sünnib koos kogemustega, olen seisukohal et teadus ja praktika peavad tegema asju koos, vaid siis käime ajaga kaasas. Vaid siis on õpilastel ja õpetajatel huvitav. Meie eesmärk on aidata kaasa sellele, et koolilõpetajad oleksid rohkem valmis tööturule sisenema ehk neil oleks ka praktilised oskused.

Millised on ootused koostööle Tallinna Ülikooliga?

Mina unistan, et FCR Media suudab viia järgmise kolme aasta jooksul Eesti ekspordi uuele tasemele. Kuidas? Läbi klientide, kes meiega koos väljakutseid võtavad. Läbi nende noorte koolitamise, kes meile tulevikus tööle asuvad. Unistusi ei saa täita üksinda, meil on vaja inimesi, kes suudavad aidata ettevõtetel läbi nutika digiturunduse välisturgudele jõuda.

Kui minult kolme aasta pärast küsitaks, kus koolitatakse parimaid digiturunduse spetsialiste, tahaksin kuulda vastust, et Tallinna Ülikoolis, sest seal on huvitav õppida

Haridus- ja Teadusministeeriumi kõrgharidusosakonna juhataja Margus Haidaku sõnul on ülikoolide koostöö ettevõtetega igati tervitatav. „Ettevõtteid kaasates saab muuta õpet praktilisemaks ja anda üliõpilastele parema ettevalmistuse tööturule minekuks ,“ ütles Haidak.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com