22 veebruar 2019
Jaga lugu:

Mis teeb Aasta Turundusteo võitjad tähendusrikkaks?

Havas viis mullu läbi mahuka brändiuuringu Meaningful Brands ning ettevõtte uuringute juht Mauri Sööt teeb väikese ülevaate, mis teeb Aasta Turundusteo võitjad tähendusrikkaks.

Millised on kõige tähendusrikkamad brändid?

Kui vaadelda brände, mis on kõige tähendusrikkamad, siis need eristuvad just selle poolest, et tarbijad hindavad kõrgemalt viimaste panust isiklikku heaolusse. Üldistades võib öelda, et tähendusrikaste brändide kolm enim eristuvat hüve seisnevad selles, et bränd justkui arendab seda, kes ja millised me inimestena seesmiselt oleme.

• Esiteks eristub kõige tugevamate brändide kõrgem panus inimeste füüsilisesse heaolusse. Sellised brändid aitavad näiteks inimeste füüsilist vormi parandada ning tervena püsida.

• Teisena võib välja tuua, et tähendusrikastel brändidel on nähtavam panus meie emotsionaalsesse heaolusse. Nad aitavad inimestel end õnnelikumana tunda, aga pakuvad ka meelerahu ja enesekindlust.

• Kolmandaks on tähendusrikkamatel brändidel teistest suurem intellektuaalne panus – nad innustavad ja võimaldavad inimeste oskusi arendada ning uusi asju õppida.

Millega paistab silma Aasta Turundusteo viimane võitja?

Kuidas paistavad iga-aastase Eesti turundusteo konkursi võitjate brändid tähendusrikkuse vaates? Turundusteo võitjate seast leiame traditsioonilistest raamidest väljas ettevõtmisi, nagu viimati Coop murdnuna jaekaubandusest pangandusse kui ka erinevaid Eesti mõistes mastaapseid ühekordseid ettevõtmisi, nagu “Teeme ära” või Eurovisiooni lauluvõistlus.

Värske Meaningful Brandsi põhjal võib Coopi brändi esile tuua kui jaeketi, mis aastal 2018 seljatas üleriigilises võrdluses kategooria varasema tähendusrikkuse liidri Selver. Coop on Eestis põhjalikult uuritud 42 tippbrändi võrdluses kõige tugevamalt seostatud kui bränd, mis loob töökohti. Lisaks on ta parima kolme seas selle poolest, et toetab kohaliku kogukonna arengut; aitab aega säästa ja igapäevakohustusi paremini korraldada; aitab raha säästa ning jõukust kasvatada.

Millega eristuvad teised Aasta Turundusteo võitjad?

Millenniumi esimesel aastakümnel oli turundusteo laureaatide seast arvukalt brände, mis on välja jõudnud ajaloomuuseumisse – nad on osutunud nii edukateks, et on suuremate poolt üles ostetud ja rahvusvaheliseks rebränditud (Hansapank, Radiolinja, EMT, Sampo Pank). Ka 2013. aasta Meaningful Brandsi uuring kinnitas, et brändid, mis olid eelnevalt turundusteo võitnud, eristusid ülejäänutest kõige märkimisväärsemalt just brändi poolt inimeste isiklikku heaolu suurendavate hüvede poolest.

Konkreetselt võib välja tuua mitmete varasemate turundusteo võitjabrändide suurimad tugevused võrreldes Eesti keskmisega 2013. aasta Meaningful Brandsi uuringu põhjal:

Kokkuvõtvalt, kvaliteetne ning hea toode ja teenus on tippbrändide puhul pigem hügieenifaktoriks. Tähendusrikkad brändid eristuvad kõige enam selle poolest, kuidas tajutakse, et nad inimeste personaalset heaolu suurendavad. Turundusteo võitmiseks lisandub aga x-faktorina midagi enneolematut või piire murdvat.

Kuigi ennustamine ei ole tänuväärne, siis vaatamata sellele, et Meaningful Brandsi põhjal on Eestis kõige tähendusrikkamateks brändideks praegu Alma ja Apollo, siis arvestades, et sageli võidavad enneolematud ettevõtmised, julgeksin 2018. aasta turundusteo konkursi esikohta ennustada ettevõtmisele EV100.

Kutsume Teid kandideerima Aasta Turundusteole! Ootame konkursile töid nii suurtelt kui väikestelt ettevõtetelt, nii avalikust- kui ärisektorist.

Aasta Turundustegu konkursi eesmärk on väärtustada turunduse olulisust ettevõtluses ja näidata, et hästi korraldatud turundustegevus kasvatab äri.

Tingimustega saate lähemalt tutvuda SIIT!

Hea teada:

Havas viis mullu läbi mahuka brändiuuringu Meaningful Brands. Eesmärgiks oli välja selgitada, kuidas tippbrändid panustavad inimeste heaolusse nii individuaalsel kui ka kollektiivsel tasandil. Lisaks uurida, mida ettevõtted peaksid strateegias arvestama, et oma brändi tugevdada. Tegu on globaalse uuringupõhise strateegiatööriistaga ja Balti riikides toimus küsitlus juba neljandat korda.

Meaningful Brandsi ülesehitus põhineb kolmel alustalal: brändi poolt pakutavad funktsionaalsed hüved ning panus inimeste isiklikku ja kollektiivsesse heaolusse.

• Uuringu tulemused näitavad, et enamik brände paistavad esmalt silma oma funktsionaalsete hüvede poolest. Eelkõige hinnatakse pakutavate toodete ja teenuste laia valikut, nende arusaadavat märgistatust asjakohase teabega ning toodete kasulikkust.

• Brändide teise tugisamba moodustavad selle kollektiivsed hüved, mille hulgast tulevad sagedamini esile ettevõtete mõju riigi majandusele, tööandja kuvand ning juhtimise eetilisus ja avatus.

• Kolmest tugisambast alles viimasena seostub inimestel brändidega enamasti see, kuivõrd nad meie isiklikku heaolusse panustavad. Siin paistavad brändid silma näiteks tarbijate elu korraldavate ja teisalt emotsionaalsete hüvede poolest.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee