Best Marketing • 14. veebruar 2019
Jaga lugu:

Neli viisi, kuidas arendada enda turundusmeeskonna mõttemaailma

Ettevõtlus on kasvanud juba viimased kümme aastat, kuid viimasel ajal on tunne, et kasv on hakanud aeglustuma ning värskete ideede nappus kummitab turundusmaastikul. Siin on neli lahendust, kuidas anda enda turundusmeeskonnale insipiratsioonisüst, mis annaks kasvutsükklile läbi turunduse hoogu juurde.

Foto: Marko Mumm

1. Tüürid väikese turundusmeeskonnaga traditsioonilist firmat, kuid pidevalt muutuv turg ja lisanduvad müügikanalid tekitavad vajaduse muutuste järgi. Tegelikkuses võib sinu äri ohustada kasvukeskse mõtteviisi puudumine.

Seega kui soovid, et su turundusspetsialistidel oleks sel kevadel mõni värske idee, siis võib mõtteviisi muutus tuua kasvuvõimalusi. Näiteks, Skyscanneri endine kasvuturunduse asepresident Yara Paoli võtab asja niimoodi kokku – „kui sa ei soovi õppida, siis ei ole võimalik ka kasvada“.

Paoli jagab sel aastasel Passwordil enda kogemusi ja meetodeid, kuidas pöörata enda ettevõte kasvukursile julgustades vigadest õppimist ja arvamuste paljusust organisatsioonis. See on näiliselt suurema riski võtmine.

Teisalt, töötajatele laiema loomeruumi pakkumine aitab Paoli hinnangul vähendada läbikukkumise hirmu ja suurendada julgust, mida on vaja ettevõttes kasvukultuuri juurutamisel.

2. Muuda oma turundusvõtted agiilseks ja tee tähelepanu püüdvaid turunduseksperimente.

Hubspot´i kasvuhäkker David Ly Khim sõnul ei tohi ükski turundaja ära armuda oma ideedesse ning kallutada tulemusi soovitud suunas.

Samuti on Khimi sõnul probleem tulemuste vähene mõõtmine. Tema sõnul on ülioluline, et igast katsetusest jääb maha jälg. Nii saab teha põhjapanevaid järeldusi, mis viivad kasvu ergutavate ideedeni.

3. Turunduseelarve tundub nagu veskikivi kaelas – turundus Facebookis, Twitteris – kõik see on meediavärk, millele kulutad väga palju raha. Oled ka pisut pettunud, et algselt tasuta ja käepärane tundunud sotsiaalmeediakanal võtab turundusmeeskonnalt palju aega.

Ettevõtjad kipuvad unustama, et endiselt on olemas palju kanaleid, mis töötasid edukalt enne internetti. Sestap sinu turundusmeeskond võiks avardada enda mõttemaailma just offline turunduskanalite osas.

Konsultatsioonifirma +ANDERSEN & ASSOCIATES asutaja Vidar Anderssen sõnul saab näiteks end tasuta sokutada messidele või konverentsidele. Tema hinnangul, B2B ettevõtjana oleks hea kohtuda mõnel kaubandusmessil paljude otsustajatega, kes võiks olla potentsiaalsed ostjad.

4. Loomulikult ei kao mitte kunagi vajadus lihtsalt teadmiste värskendamise järele ja pole paremat viisi, kui saada insipiratsiooni parimatest praktikatest.

Sestap on oluline hoida avarat pilku ja jälgida muutusi, mis toimuvad väljaspool sinu otsest tegevusvaldkonda – muutused tarbijate ootuses, muutused konkurentide käitumises ja üleüldised nihked ettevõtluskultuuris.

Kuigi taolise tunnetuse treenimine on keeruline, kuna meie ümber on ka väga palju ebaolulist müra. Sinu turundusmeeskonna vaate otstarbekale avardumisele võib kaasa aidata Vizeum UK strateegiajuht Charlie Ebdy. Tema hinnangul tuleb keskenduda just ohtudele, mis varitsevad ärimudelit, mitte sellele, millised müratrendid maailmas valitsevad.

Miski ei seisa paigal - kõik jooksevad võidu: valmidus pakkuda oma klientidele innovatiivset toodet ja teenust, on jätkusuutliku kasvu alus. Kasvu fookusega suurim turunduskonverents Password toimub 21. - 22. märts Alexela kontserdimajas. Tutvu täpsema kavaga ja registreeri siin.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Jekaterina Molotkova
Jekaterina MolotkovaBest Marketingi juht-toimetajaTel: +372 5620 6764jekaterina@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt