Silja Oja • 5. aprill 2018
Jaga lugu:

Division tagastab Kuldmuna auhinnad

Aigi Sool  Foto: Division

Eile tabas Kuldmuna konkursil “Rõõmu vitamiinide” sarja eest pakendidisaini- ja illustratsioonikategooriates pronksmunad võitnud loovagentuuri Division plagiaadisüüdistus. Division otsustas võidetud auhinnad tagastada.

Loovagentuuri Division ja Eesti Turunduskommunikatsiooni Agentuuride Liidu (ETKAL) ühisavalduses seisab, et "Division on langenud plagiaadi ohvriks". Selle avaldusega pannakse vastutus vabakutselisele disainerile, kellelt Division töö tellis.

Loe: Divisioni Kuldmuna võidutööl plagiaadisüüdistus

Divisioni esindaja Aigi Sool kahetseb juhtunut ja peab seda valusaks õppetunniks nii oma ettevõttele kui sektorile laiemalt. „Vabandame originaaltööde autori, kliendi, reklaamisektori ning kõigi teiste osapoolte ees ja teeme kõik endast oleneva, et tekkinud olukorrale lahendus leida ning tulevikus sarnaseid vigu vältida,“ ütles Sool. „Saime valusa õppetunni, mis on kahtlemata õpetlik nii meile kui teistele reklaamitegijatele. Kutsume kõiki üles oma allhankijate loodut veelgi tugevamalt kontrollima.“

Sool tõi välja, et konkursile esitatud 20 tööst koosnevast seeriast 18 on Vladimir Prjadilshikovi ja Andrus Lemberi omalooming.

Divisioni esindaja Sool lisas, et allhankija Kadi Hugo on tunnistanud, et ta ei informeerinud tellijat kahe plagieeritud töö algallikast ja esitles neid enda omadena. Ta on vabandanud nii Divisioni kui ka originaaltööde autori ees. Division on Soola sõnul olnud tööde originaalautori Malika Favre’ga kontaktis ning kunstnikul ei ole Divisionile ühtegi etteheidet.

„Favre on kõik tööd üle vaadanud ning tunnustanud Divisioni 18 originaaltööd kui tugevat sooritust, mis ei ole kuidagi tema loominguga seotud. Kadi Hugo on samuti tema ees vabandanud ja kokku leppimas autorile kahju kompenseerimises,“ lisas Sool.

Eesti vanimat ja prestiižseimat loovusvõistlust Kuldmuna korraldava Eesti Turunduskommunikatsiooni Agenturide Liidu (ETKAL) täna hommikul kohtunud juhatus oli juba teadlik Divisioni soovist tagastada auhinnad ning hindab väga kõrgelt nende otsust.  

ETKALi juhatuse liikme Ivo Kallasmaa sõnul tegi Divison aumeheliku otsuse, mida tunnustab kogu ETKALi juhatus. „Kahju on neist Divisioni disaineritest, kes tegid ära 90% tööd, mille puhul oli tegemist 100% omaloominguga ning mis väärinuks auhinda. Võttes arvesse sektori rolli ühiskonnas ja loovusvõistluse Kuldmuna mainet, ei saa me plagiaati kuidagi tolereerida,” sõnas Kallasmaa.

ETKALi juhatuse liige Tanel Lillepalu sekundeeris Kallasmaale, tuues välja, et Divisoni käitumine kahetsusväärse uudise ilmsikstuleku järel on eeskujuks kogu sektorile. „Teiste tööde esitlemist enda omade pähe kahjuks endiselt juhtub ja on hea, et see välja tuli. Juhtum on väärt õppetund kogu sektorile, juhtides tähelepanu kontrolli vajadusele eriti siis, kui loovtöö ei tule agentuuri seest,“ sõnas Lillepalu.

 

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Jekaterina Molotkova
Jekaterina MolotkovaBest Marketingi juht-toimetajaTel: +372 5620 6764jekaterina@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com