Silja Oja • 29. märts 2018
Jaga lugu:

Selgusid Eesti turunduse parimad 2017

Password 2018 gala, Coopi turundusjuht Tiina Tali  Foto: Marko Mumm

Eile pärjati Nordea Kontserdimajas Password 2018 galal möödunud aasta parimaid turundus- ja meediategusid. Seekordsed võitjad oli teod, mis tegid Eesti elu paremaks. Aasta Turundustegu 2017 Grand prix läks Coop Panga lansseerijatele. Pangateenused on nüüd kättesaadavad igas Eestimaa nurgas. Aasta Meediategu 2017 Grand prix võitis meediaagentuur Vizeum Telia küberkiusamise vastase kampaania „Suurim julgus“ eest.

Ülevaade võitjatest:

Tiina Tali, Coop Panga turundusjuht  Foto: Marko Mumm

Aasta turundustegu 2017 Grand prix sai Coop Panga lansseerimine Eestis

Paljud pangad on maapiirkonnad hüljanud ja suurlinnadest kaugemal elavad inimesed ei saa hästi pangateenuseid kasutada. Coop Panga puhul ühendati pangandus ja kaubandus (Coopi poed), millest tekkis Eesti pangandussektori suurim teenindusvõrk ja pangateenused said hästi kättesaadavaks ka maapiirkondades. Elu maal saab jätkuda!

Palju õnne teostajatele: Coop Panga turundusjuht Tiina Tali, loovagentuur Optimist, PR agentuur Agenda PR ja meediaagentuur Initiative.

Pille-Riin Pettai, Estonia Ooperiteatri turundaja  Foto: Marko Mumm

Aasta turundustegu 2017 väikese eelarvega kategooria võitja on Balleti „Tramm nimega Iha” kampaania. Estonia Ooperiteater lasi oma maja kõrvale transportida päris trammi, et tõmmata tähelepanu uuele lavastusele “Tramm nimega Iha”. Kampaania raames ei kasutatud ühegi agentuuri abi, ideest teostuseni tehti majasiseselt. Hea näide sellest, et ka väikese eelarvega ja ilma agentuuride abita saab korda saata suuri tegusid.

Britta Gassmann Vizeumist  Foto: Marko Mumm

Aasta Meediategu 2017 Grand Prix läks meediaagentuurile Vizeum Telia küberkiusamise vastase teavituskampaania "Suurim julgus" eest.Teema on aktuaalne, sest uuringute järgi leiab üha rohkem kiusamisjuhtumeid aset läbi sotsiaalmeedia kanalite, mis teeb kiusamise peidetumaks ja noortele raskemini talutavaks. Uuringu andmetel on 27% Eesti õpilastest kogenud küberkiusamist ja 17% on ise kedagi kiusanud. Telia soovis läbi kampaania teadvustada probleemi ulatust ja pakkuda õpilastele, vanematele ja õpetajatele infot, kuidas kiusamist ära tunda ja abi saada. Suurepärane algatus ja eeskuju teistele ettevõtetele, kuidas sotsiaalselt vastutustundlikke kampaaniad teha.

Circle K turundustiim  

Aasta Turundustiim 2017 auväärse tiitli pälvis Circle K kolmeliikmeline turundustiim.

Aasta Turundustegu 2017 finalistid  Foto: Marko Mumm

Aasta Turundustegu 2017 finaali jõudsid:

Circle K kaubamärgi lansseerimine EestisStarmani vabalevi kanalite kadumineTelia vabalevi kampaaniaTelia küberkiusamise vastane teavituskampaania "Suurim julgus"Tele2 jõuluväljakutse: taaskasutame reklaame

Meediategu 2017 efektiivse meediakasutuse (ROI) kategooria võitja on Tesco Finest & Free From tootesarja lansseerimine Prismas. Meediaagentuur: MediaCom.

Meediategu 2017 Uuringutel põhineva kategooria võitja oli Sotsiaalministeeriumi teavituskampaania “Kasvage koos”. Meediaagentuur: Inspired UM.

Meediategu 2017 innovaatilise meediakasutuse kategoorias sai žürii tunnustuse Hea Une Keskus – Norskavad bussipeatused | MediaCom

Aasta Turundustegu 2017 žürii Password 2018 galal  Foto: Marko Mumm

Aasta Turundustegu 2017 žüriisse kuulusid:

Natalja Piiskoppel, Carat UK, Global Stategy DirectorOlav Osolin, sisuloojaMagnus Lužkov, Optimist Creative juht ja strateegRoger Niitmäe, Bigbank Grupi turundusjuhtIvar Krustok, Ekspress Meedia tootearenduse ja analüüsi osakonna juhtMart Prööm, Helmese projektijuht-analüütikAnne Tääkre, Kalevi turundusdirektorMari-Liis Küppar, Baltika turundus- ja kommunikatsioonijuhtHelene Vetik, Hmmm Creative Studio loovjuht

Best Marketing Eesti korraldas Aasta Turundustegu valimist ja andis välja turundusvaldkonna prestiižikaimat auhinda juba 19. korda.

Varasemad Turundustegu võitjad:

2016: Kalevi šokolaadi “Nurr” relansseerimine  

2015: EASi ja Tallinki turismiturunduse kampaania Epic Estonia 2014: Annetuskampaania puuetega laste hoiukodu loomiseks "Unistuste puhkus" 2013: Retro FM nimevahetus

Aasta Meediategu 2017 võitjate auhindamine Password 2018 galal  

Aasta Meediategu 2017 žüriisse kuulusid:

Janeck Uibo (Edasi.org)Markko Sojonen Annely Luikmel (Eesti Loto)Margo Veskimägi (Kantar Emor)Katri Kerem (EBS)

Varasemad Meediategu võitjad:

2016: Mike ja Dave otsivad pulmakaaslasi Klient: Hea Film OÜ Meediaagentuur: CMSPHD: Starman ZUUMtv kampaania Klient: Starman Meediaagentuur: CMSPHD: Starman TV Everywhere teleteenuse lansseerimine Klient: Starman Meediaagentuur: CMSPHD

2015

2014

Konkursside Aasta Turundustegu ja Aasta Meediategu korraldaja on Best Marketing/Äripäev AS. 

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Jekaterina Molotkova
Jekaterina MolotkovaBest Marketingi juht-toimetajaTel: +372 5620 6764jekaterina@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com