29. märts 2018
Jaga lugu:

Priit Hõbemägi: Ajakirjanikele on sisuturunduse arengud vastukarva

Password 2018  Foto: Marko Mumm

Kokkuvõte eile turunduskonverentsil Password 2018 toimunud vestlusringist “Kuidas meedia areng mõjutab turundust?”.

Vestlusringi avanguks moderaator Priit Hõbemägi poolt esitatud küsimus “Mida tähendab teie jaoks sisuturundus?” andis ette ka kogu vestlusringi ühe peamistest teemadest, mille juurde jõuti järjekindlalt tagasi - sisuturundus ja selle mõju ajakirjandusele.

Ilmselt aimas moderaator ette, et sisuturunduse mõiste sõnastamisel ei ole meediamajad omavahel täpselt kokku leppinud ja juba paneeli avaminutitel selgus, et sisuturundusest rääkides lähevad mõiste piirid häguseks.

Sisuturunduse müüjad ei saa öelda, et sellisest sogasest veest oleks parem kala püüda, enda teenuse sisu selgitamist tuleb (veel) paremini teha.

Mitmel korral toodi välja, et hea sisuturundusartikkel võiks põhineda hea ajakirjanduse põhimõtetel, sest ainult nii tekib kvaliteetne sisuturundus. Samas rõhutas Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu, et aktiivsed ajakirjanikud sisuturunduslikke artikleid ei kirjuta. See tähendab, et väga hea sisu tegemiseks on vaja leida endised head ajakirjanikud või geniaalsed kirjutajad kommunikatsioonibüroode ridadest. Kvaliteetse sisu loomisel on see võtmekoht ja selle otsimisel ei tohi teha allahindlust - alles siis saab rääkida ka sellest, kuidas sisuturundus konkureerib ajakirjandusega.

Foto: Marko Mumm

Vestlusringis osalesid: Vytautas Benokraitis, Leedu Delfi juht Konstantīns Kuzikovs, Läti Delfi juht Meelis Mandel, Äripäeva peatoimetaja Priit Hõbemägi, Eesti Ekspressi ajakirjanik, moderaator Mari-Liis Rüütsalu, Ekspress Grupi juhatuse esimees

Priit Hõbemägi tõi välja, et ajakirjanikud ei vaata liiga lahke pilguga sisuturunduse arengutele. Tegemist on kahe erineva ja erinevatele põhimõtetele rajatud valdkonnaga – ajakirjandus otsib tõde, sisuturundus on osa strateegilisest kommunikatsioonist, mis kasutab reklaami põhimõtteid. Põhivastuolu selles seisnebki. Kui tahetakse head ajakirjandust, siis reklaamimaailmaga ei saa taolist kompromissi teha.

Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel ütles, et tema siin vastuolu kohta ei näe -  on kokku lepitud, et kõik sisuturunduslik märgistatakse erinevalt.

Priit Hõbemägi küsib Tallinna Ülikoolis igal sügisel sisseastujatelt “Kes tellib ajalehti?”. Sel aastal ei tõstnud enam keegi kätt. Ja öelda, et see on kohutav, ei ole lahendus.

Läti Delfi juht Konstantīns Kuzikovs arvas aga, see on okei, kui tudengid ei loe praegu paberlehti. Paari aasta pärast tööle minnes peavad nad teadma, mis toimub ja lugema ka ajalehti. Statistika näitab, et nad muudavad oma käitumist ja lugemisharjumusi.

Statistikast: 

Kas paberajakirjandus on siis surnud või ei ole? 

Mari-Liis Rüütsalu sõnul saab Ekspress Meedia näitel öelda, et print ei ole kindlasti surnud. Eesti Ekspress ja Maaleht toovad neile suure osa kasumist. Igapäevaste ajalehtede tulevik võib olla segane, aga nädalalehed ei kao niipea. 

Samuti ütles Rüütsalu, et digitaalsete väljaannete tellijad on täiesti uus segment. Kogutellijate arv on tõusnud tänu digiajakirjadele ja -lehtedele.

Passwordi konverentsi korraldab Best Marketing (Äripäev AS).

Kokkuvõtte tegi: Jane Palm

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Jekaterina Molotkova
Jekaterina MolotkovaBest Marketingi juht-toimetajaTel: +372 5620 6764jekaterina@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com