Silja Oja • 6. juuni 2017
Jaga lugu:

Kas erinevaid tõlgendusvõimalusi pakkuvad piirangud mõjuvad loovprotsessile inspireerivalt või pärssivalt?

Madis Ots  Foto: Anu Melioranski

Reedel, 16. juunil toimub Creative Unionis Madis Otsa bakalaureusetöö “Loovuse reguleerimine: seadusandlike piirangute mõju reklaamiagentuuride loovtööle alkoholiseaduse ja reklaamiseaduse muutmise seaduse eelnõu 381 SE näitel” avalik tutvustus.

Creative Unioni loovprotsessi juht Madis Ots räägib oma tööst:

Praegu Riigikogu menetluses oleva n-ö alkoholieelnõu esimest versiooni esitleti oktoobris 2015 ja mõne päevaga oli ühiskond ärevaks aetud – kes positiivselt, kes negatiivselt.

Varsti kutsuti mind koos Jevgeni Ossinovski, Maris Jesse ja Enn Pareliga osalema Arstitudengite Liidu korraldatud arutelus, kus muuhulgas uuriti, et noh, Madis, kuidas sa siis teeksid uutes tingimustes alkokliendile ägeda reklaami. Ma mõtlesin korraks ja välja mõtlesin. Jätsin siis enda teada, aga see esimene hetkeidee oli, et kui terve rida asju – sloganid, inimesed jne – on eelnõu järgi reklaamis keelatud, aga toote näitamine on lubatud, siis tuleb need keelatud komponendid lihtsalt toote etiketile tõsta. Toodet võib ju näidata, ükskõik kui suurelt.

Üks JOKK-lahendus oli sekunditega leitud, aga mis siis veel tundidest, päevadest ja nädalatest rääkida? Kui eelmisel aastal ütles minister intervjuus Postimehele, et “praegu me alkoholireklaami ära ei keela, seda tehakse edasi, aga see on lihtsalt kehvem reklaam”, kõlas lause lõpuosa natuke nagu väljakutse, ja et omal ajal oli mul ülikool lõpetamata jäänud, hakkasin ette valmistama selleteemalist bakalaureusetööd. Asusin uurima, kas peab paika minu seisukoht, et kui midagi on ikka lubatud reklaamida, siis üldjuhul leiavad agentuurid võimaluse teha seda kvaliteedis järele andmata, ning et erinevaid tõlgendusvõimalusi pakkuvad piirangud mõjuvad loovprotsessile pigem inspireerivalt kui pärssivalt. Töö ilmselt üks meeleolukamaid peatükke ongi loovkoosolek minu, Kerstin "Kessu" Raidma (Tabasco, Aasta Agentuur 2016) ja Villem Valme (Tank, Aasta Kliendi 2016, s.o Saku agentuur) osavõtul – saab näha, mida on võimalik kolmekesi 1 tunni ja 36 minuti jooksul välja mõelda.

TLÜ hindamiskomisjon (Tiina Hiob, Linnar Priimägi, Esta Kaal, Andres Jõesaar) pani tööle hinde A ning toetas retsensent Rasmus Raski, kelle samuti positiivne hinnang lõppes soovitusega tutvustada seda ka ministeeriumile ja ministrile.

Et huvi mu töö vastu on juba üsna suur, siis on nii sotsiaalministeeriumi esindajad kui kõik teised asjast huvitatud oodatud Creative Unioni Loovreedele järgmisel reedel 16. juunil kell 9.00 Creative Unionisse aadressil Laeva 2, kus räägin kõigest pikemalt. Palun anna oma osalemisoovist teada aadressil annika.raim@creativeunion.com 

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com