Jaga lugu:

Turismisektori turundushitid

Mitmed riigid on võtnud turistide meelitamiseks jalad kõhu alt välja ja proovivad klassikaliste reklaamikampaaniate asemel innovaatilisi lahendusi, millest saadav kasu tundub olevat rohkem ideel endal kui reaalsetel tulemustel. Teistmoodi turunduslahendus saab alati tähelepanu. Vaatame, millega on hakkama saanud Rootsi ja Peruu turismigurud ning milliste plaanidega on Eestil kavas turiste meelitada.

Rootsi pani end riigina Airbnb lehele üles” kampaaniaga, siis nüüd on nad pannud terve riigi Airbnb platvormile üles. Sealt võib leida erinevaid paiku koos apetiitsete kirjeldustega, mis kutsuvad turiste Rootsit külastama.

 Rootsi Turismiamet on taaskord saanud hakkama tähelepanuväärse teoga – kui alles hiljuti turundasid nad riiki “Swedish number

 Rootslased on juba aastaid suutnud oma riiki turundades mõelda raamidest välja: aastaid tagasi andsid nad oma Twitteri konto mõneks ajaks rahva kasutusse. Ehkki seda on nüüd teinud ka EAS, on rootslased sellised uudsed ideed siiski esimesena käiku lasknud. Airbnb-kampaania on suunatud eelkõige USA turule. Idee ise põhineb lihtsal teadmisel, mille järgi on igal inimesel õigus Rootsi looduses vabalt ringi rännata ja loodust nautida. Iseenesest ju väga tavapärane, aga turunduskommunikatsioonis omandab selline trafaretne info täitsa asjaliku sisu, eriti nende riikide kodanike jaoks, kus selline vabadus on pigem luksus.   

 

Peruu pani reisikohvrid enda eest rääkima

 Riigi Turismiministeerium ei investeerinud sellel hooajal reklaamplakatitesse, vaid lasi toota Peruu vaatamisväärsuste piltidega reisikohvreid, mis anti inimestele, kes tihedalt reisivad (teadlased, sportlased, ametnikud vms). Kohvrid osutusid populaarseks ja nüüd on igal inimesel võimalus üks selline liikuv turismimagnet endale soetada. Loomulikult pole hetkel teada, kui palju neid isendeid niigi kirjus maailmas märgatakse, kuid nii nagu Rootsi kampaania puhul, mängib ka siin suuremat rolli idee ise: kohvrikampaaniast räägitakse üle maailma, nii sotsiaal- kui ka tavameedias. 

 

Millised plaanid on EASil turistide meelitamiseks?

EASi Turismiturunduse valdkonnajuht Ott Sarapuu lisab, et EAS on Rootsi näitega kursis ja huviga tutvuti ka Peruu kampaaniaga. “Häid näiteid turundusest tuleb praktiliselt iga kuu, sest turismivaldkond kasvab maailmas tervikuna ning eks igaüks soovib sellest osa saada,” ütleb Sarapuu.. Ka Peruu puhul on see väga nutikas pinna kasutamine, kuid kui näen sellist kohvrit näiteks Amsterdami lennujaamas, siis mis edasi? Pigem mõtlen nii, et oi kui lahe kohver, kust sellise pildiga kohvrit saab.” saidile ning kas ta teeb seal seda, mida oleme sihiks seadnud.”

  on vähe“Huvitav on see, et mitmete riikide turundus on lihtsalt tähelepanu püüdmine tihkes meediaruumis - selgeid call to actioneid

 “Oleme püüdnud oma kampaaniatesse ehitada natuke rohkem ka järgmist sammu, mida klient peaks tegema, ning ei mõõda oma tulemusi pelgalt meediatähelepanu või videode vaatamistega. Meie jaoks on samavõrra oluline see, kas ta jõuab visitestonia.com

 EASi Turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso lisab, et viimaste aastate edukamaid kampaaniaid oli koostöös Tallinkiga - Rootsi turul tehtud Epic Estonia, mis jõudis sotsiaalmeedias 32% ning reklaamide kaudu 37% Rootsi elanikeni.

 

, kus influencerina kasutasime lauljat Kerli, kes ka ise oli koostööst väga huvitatud, sest tunneb Eesti loodusega erilist sidet.” 250 miljoni leibkonna ning engagement oli 1 miljon. “Sama kampaania raames lõime Britt Samosoni illustratsioonidele loodud mütoloogiliste tegelaste testi, mida on tänaseks lahendanud üle 143 000 inimese enam kui 152 riigis.”

 “Seejärel tegime loodusturismi kampaania

  Tarmo sõnul ületas selle sõnumi reach

 

“Kerli erinevaid videosid on näinud 12,5 miljonit inimest, engagement’iga 1 miljon. Peruu 1,6 miljoni ja 16000 jagamisega võrreldes oleme ju päris tublid olnud,” muigab Mutso.

 “Ka sel aastal plaanime kasutada uudseid turundusmeetmeid ja -kanaleid, kuid hetkel on need lahendused alles valmimisel - ei taha pikemalt rääkida enne kui munad on munetud."

BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com