17. märts 2017
Jaga lugu:

Aasta Turundustegu 2016 avaliku sektori võitja: Sepa jalgpallikeskuse ehitamine

Foto: Marko Mumm

Saku Suurhallis toimunud Kuldmuna galal jagati turundusauhindu. Turundustegu 2016 avaliku sektori võitjaks osutus Sepa jalgpallikeskuse ehitamine. Kampaania eesmärk oli ehitada Tartusse uus jalgpallikeskus ja ehitamiseks kuluv summa teenida müües 7208 virtuaalset ruutmeetrit uuest jalgpallikeskusest.

Olukord enne kampaaniat:

Jalgpallikooli Tammeka teenindas 2015. aasta sügisel 800 sportlast ning siis oli Tartus puudu 4 täismõõtmetes jalgpalliväljakut, et teenindada ära kõik huvilised. 2016. aasta sügisel teenindab pärast uue jalgpallikeskuse valmimist jalgpallikool juba 1050 sportlast.:

Kampaania keskne idee

Kampaania idee oli müüa virtuaalsel jalgpallistaadionil www.jalgpallikeskus.ee ruutmeetreid ja koguda vajalikud 150 000€ uue jalgpallikeskuse ehitamiseks. Finantsiline eesmärk ületati. Kampaania idee tugines uuringutele ja jalgpalli harrastavate inimeste arvule, millest lähtus, et Tartus on puudu vähemalt 4 täismõõtmetes väljakut. Ja lisaks sellele puudus Jalgpallikool Tammekal võimalus viia läbi treeninguid suurel väljakul talvel, sest puudus altküttega väljak. See aga ei võimaldanud esindusmeeskonnal ka hooajaks valmistuda.:

Meediastrateegia

Strateegia oli ületada uudiskünnis tänu ainulaadsele loovlahendusele, mis ka õnnestus ning kampaania muutus planeeritult viraalseks.?

Kas kampaania töötas

Kampaania töötas, muutus viraalseks ja eesmärk täideti. Maha müüdi kõik 7208 ruutmeetrit. Kampaania lõppedes jätkus ruutmeetritest ilma jäänud ettevõtetele reklaampindade müük.:

Kampaania tulemusel sai Tartu juurde vajaliku jalgpallikeskuse koos kahe staadioniga - ühe altküttega ja teise naturaalse murukattega jalgpalliväljaku.Kampaania maksumus

Kampaania maksumust saab arvestada ajas - nii jalgpallikooli, kui agentuuri poolt. Agentuuri ajaline kulu rahasse arvutatuna oleks ~20 000 €.:

Kampaania ülevaade

:

Kampaaniaga seotud inimesed

Agentuur: Neway - Jaan Naaber, Toomas Naaber, Riho LillKlient: Jalgpallikool Tammeka - Kalle Paas, Erki Tarro, Kaarel Kiidron

 

Mõned žürii kommentaarid:

Suurepärane idee oli kasutada väljaku finantseerimiseks ühisrahastuse põhimõtteid! Kampaania sai tähelepanu tänu idee uudsusele ja õilsale eesmärgile. Iseenesest riskantne meediastrateegia, aga julge hundi rind on seekord õigustatult rasvane. Antud ülesande lahendamiseks loodud digitaalne platvorm sobib selleks ideaalselt. Eesmärk täidetud 100% - staadion töötab ja rahvast käib mängimas enam kui vanasti.

Uudne ja kahtlemata märgatav - isegi Tallinnasse oli kosta ja kui ma jaole sain, olid lapid juba jaotatud. Hea töö! Nii peabki tegema turundust, et mitte Tartlased, vaid ka Tallinlased saaksid teada, et on olemas mingi Sepa staadion. Rääkimata siis spordist endast - hea ja vajalik toode oli ka veel ahela teises otsas.

Aasta Turundustegu 2016 avaliku sektori kategooria eriauhind ehk Personal quEST Award läks kampaaniale Just Estonishing. Esitaja Peter Kentie.

Konkursi korraldaja: Best Marketing / Äripäev AS

Aasta Turundustegu 2016 žürii liikmed:

Piret Reinson, EAS

Kaarel Mikkin, Brand ManualIndrek Viiderfeld, TabascoBritte Maidra, CaratHendrek Kraavi, ADM InteractiveSigne Suur, TV 3Heidi Reinson, Kantar EmorBritta Ratas, KaubamajaBest Marketing Eesti korraldab Aasta Turundustegu valimise ja annab välja turundusvaldkonna prestiižikaima auhinna juba 18. korda.

Varasemad Aasta Turundustegu võitjad:

2015: EASi ja Tallinki turismiturunduse kampaania Epic Estonia

2014: Annetuskampaania puuetega laste hoiukodu loomiseks "Unistuste puhkus"2013: Retro FM nimevahetus2012: Lennusadama avamine2011: Prisma „Hinnagarantii“2010: Leiburi „Saib” lansseerimine2009: SEB spordisponsorluse programm "SEB – tuliseim spordi toetaja Eestis!"2008: Üleriigiline prügikoristuskampaania "Teeme Ära!"2007: SEB alustava ettevõtte stardipakett „Tee oma äri!”2006: Hansa Varakindlustuse turuletoomine2005: Hansapanga NPNK lansseerimine2004: Sampo Panga pangavahetuskuu2003: Radiolinja "Kõige ilusam leviala" kampaania2002: Eurovisiooni lauluvõistluse korraldamine2001: EMT kaubamärgi taasesitus (Lepatriinu)2000: Hansa Liisingu EGO kaardi lansseerimine1999: A Le Coq-i kaubamärgi turuletoomine

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com