Kõige mällusööbivam kampaania oli eelmisel aastal minu jaoks Varro Vooglaiu ristiretk kooseluseaduse vastu. Kahtlemata väga hästi läbi mõeldud kampaania ei saavutanud küll eesmärki. Aga heidutusena mõeldud varjamatu agressiivsus ja isiklikud rünnakud olid jahmatamapanevad võtted, mille sarnaseid polnud enne nähtudki. Käivitus seninägematu ideoloogiline sõda, kus pooli valimata olla ei saanud. See tekitas korraliku raputuse ja jättis palju mõtteainet ka edaspidiseks. Ja pole ilmselt kahtlust, et Vooglaiust kuuleme veel.
Kuid helgema poole pealt meenuvad mitmed rahvuslikele tunnetele mõjuvaid sündmused. Turundusteo auhinna annaksin mina küll mitte laulupeole, vaid e-residendi kampaaniale. E-riigi idees näiski haipi olevat rohkem kui reaalseid tegusid. E-residentsus kuulub suure idee kategooriasse, mis aitab meid maailmas positsioneerida innovatiivse ja tegija väikeriigina. Suur tunnustus tegijatele nii toote enda kui strateegiliselt ja nutikalt planeeritud kampaania eest.