Ligi 150 Eesti ettevõtet ja riigiasutust on tänavu ostnud reklaami Vene riiklikus telekanalis RTR Rossija. Endine poliitik ja praegune suhtekorraldaja Ott Lumi nimetab nii RTRi kui ka näiteks PBKd ja Gazpromi kaudu Vene riigile kuuluvat NTVd Vene võimu meelseteks. Tema sõnul oleks ilus, kui Eesti ettevõtted sellega oma turundust planeerides arvestaksid.
RTR Rossija, mida näevad ka paljud Eesti elanikud, reklaamib siin tuntud ettevõtteid propagandistliku uudistesaate Vesti ümbruses. RTR ja Vesti võivad jätta tavapärase meediaväljundi mulje, sest kõik esitatu on vormistatud professionaalselt. Kuid eri meediakanaleid kriitilisemalt jälgiv auditoorium näeb, et RTR ja Vesti levitavad ühepoolset informatsiooni – ajakirjanduse asemel esitatakse Vene valitsuse ideoloogiat. Aprillis pandi Lätis ja Leedus RTRile kolmekuine eetrikeeld just propaganda edastamise tõttu.
Seotud lood
B2B-turundajate seas on levinud uskumus, et suvel pole mõtet suuri kampaaniaid teha, sest „kõik on puhkusel“. Kuid kas see ikka peab paika? Küsimusele aitab vastuse leida Äripäeva juhatuse liige Toomas Truuverk, kellelt uurisime, kas suvi on tõesti aeg, mil otsustajad on kättesaamatud – või vastupidi, just eriti avatud uutele ideedele.