Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
JOIK alustab eksporti Jaapani turule
Eestimaine looduskosmeetikat ja lõhnaküünlaid tootev firma JOIK võttis 2012. aastal tõsisemalt suuna ekspordile. Praeguseks tarnitakse kaupa kaheksasse riiki. Alates 2013. aasta aprillist algab müük Jaapanis.
JOIK turundus- ja ekspordijuht Kadri Mäesalu: "Ettevalmistus Jaapani turule sisenemiseks algas juba 2012. aasta suvel, kui Jaapanist pöördus meie poole Plaza kaubamajade keti esindaja. Algsest kontaktist esimese kaubaaluse väljasaatmiseni läks 8 kuud ja müük algab Jaapanis aprillis. Alustame esialgu viies suuremas Plaza kaubamajas. Kokku on neil poode üle Jaapani 70."
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.