Paar päeva enne Kuldmuna ilmus „Postimehes“ pikk lugu, kus tuntud reklaamitegijad avaldasid arvamust Eesti reklaamitööstuse hetkeseisu üle. Divisioni üks juhtidest Rain Pikand arvas, et aastal 2012 liigub reklaam majandusega vastupidises suunas: "Teemaks on kolklus, tagasivaatamine, Nõukogude-nostalgia, minu jaoks täiesti vale asi."
"Vaatame Eesti reklaami üldises Eesti majanduse kontekstis. Väljapoole minek, endast suurem olemine on majanduses absoluutselt elu ja surma küsimus. Moderniseerumine, uute rakenduste väljamõtlemine ja kaasamine on see, mis põhimõtteliselt Eestit püsti hoiab. Aga reklaamindus vaatab tagasi ja – utreerides – näitab maikades ja dressipükstes vendi. Minu meelest on see täielik jama. Kui kõik teeksid nii, siis meil olekski poes ainult kamatahvel ja vahiksime neid lollakaid reklaame,“ kritiseeris Pikand.