Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Kommunikatsiooniäri trendid: konkurentsist koostöövõrgustikeks
Mõiste „koostöö“ on jõudnud peavoolu juhtimiskonsultantide soovituste hulka. Ka kommunikatsioonis tuleb see mõiste ärimudelitesse sisse tuua ja võibolla on sellest lähtuvalt neid mudeleid ka mõttekas muuta. Konkurents ei ole üheski muus tööstusharus sedavõrd olemuslikult äri sisusse imbunud kui reklaamis – nii agentuurisisestes protsessides, agentuuridevahelistes suhetes kui suhetes klientidega. Selline töömudel ei ole aga jätkusuutlik, kulutades rohkem energiat kui tagasi annab. Energiana mõistan antud juhul kas raha või pühendatud aega ja tähelepanu.
Agentuurisisene konkurents
Agentuuridesisesed protsessid on orienteeritud konkurentsile: omavahel konkureerivad nii meeskonnad kui inimesed pideva ülesandega tõestada oma loovust. Kas mu ideed on piisavalt head, kas valitakse minu või kolleegi lahendus, kas ma olen piisavalt veenev… Ka disainer on oma ideede müügimees. Egoprobleemide igapäevane lahendamine mõõduvõtmise keskkonnas nõuab energiat. Nii ei ole vaja imestada stereotüübi üle, mis reklaamiinimese karjääri saatmas: hüperaktiivsest lihtsameelsest noortöötajast küüniliseks ülbikuks, kes maandab end mõnuainete abil.