Ainult tellijatele
7. jaanuar 2009
Ainult tellijatele
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Turundus 2009: võitja saab kõik!

Best Marketingi juht Hando Sinisalu tutvustab värskeid uuringutulemusi, mis sisaldavad päevakohaseid soovitusi turundusrahvale. Artikkel ilmub ka ajakirja Director 2009. aasta jaanuarinumbris.  Maailma suurimad reklaamijad Procter & Gamble ja Unilever väitsid tänavu suvel Financial Times'is, et nemad 2009. aasta turunduseelarvet kärpida ei plaani. Nad usuvad, et kuna väiksemad ja nõrgemad tegijad on majanduskriisi tõttu sunnitud seda koomale tõmbama, siis on neil kui tugevatel tulnud paras aeg nõrgemate arvelt turuosa juurde võita. Ilmselt kogenud reklaamijad teavad, mida nad räägivad – pole see neile ju ka esimene majanduslangus üle elada!

Uuringufirma Millward Brown analüüsis eelmisi majanduslangusi Suurbritannias ja leidis, et kõige rohkem kannatasid need, kes vähendasid oma turunduskulutusi võrreldes konkurentidega (langes kommunikatsiooni turuosa ehk share of voice). Majanduslanguse lõppedes olid sellised brändid kaotanud ka oma käibe turuosa. Siin on erinevus ka kategooriate lõikes: hinnatundlikumatel aladel (esmatarbekaubad, mootorikütus, pudelivesi) kannatas läbimüük turunduskulutuste kärpimise tõttu palju rohkem kui sellistes kategooriates, kus tarbijad on emotsionaalselt rohkem brändiga seotud (luksusautod, parfüümid jms).

Kui oled juba tellija, siis logi sisse või vormista tellimus
EraisikEttevõte
Olen tingimustega nõus
Kaardimaksega
Mobiilimaksega
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700