21. november 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Suusõnaline turundus on tõusuteel

Suusõnalisest turundusest on saamas iseseisev turundusharu. Et vastata kiiresti muutuva meediamaastiku väljakutsetele, on maailma juhtivad brändid hakanud viimasel ajal turunduseelarveid alternatiivse meedia kasuks ümber kujundama. Üks kõige kiiremini arenevaid meediasegmente on suusõnaline turundus (WOM = word of mouth marketing). Kui 2001.a. kulutati USA-s suusõnalisele turundusele 76 miljonit USD, siis 2006.a. juba 1 miljard USD ja 2011. aastaks ennustatakse selles valdkonnas kulutuste tõusu ligi 3,7 miljardi dollarini. Kuigi hetkel moodustab WOM vaid 0,4% USA-s turundusele kulutatavast 254 miljardilist dollarist, ei jää suusõnalise turunduse osakaal ilmselt kauaks nii madalaks - juba ainuüksi 2006.a. kasvas see 35,9%, ületades oma kasvutempolt nii üldiste kulutuste kasvu turundusele (7.7%) kui ka USA sisemajanduse koguprodukti kasvu (5.7%).Suusõnalist turundust toetab teaduse ja tehnoloogia kiire areng, mis paneb tarbijaid omavahel uute toodete ja teenuste üle arutlema. Oma olemuselt maailma vanim sõnumite edastamise viis hakkas turunduses hoogu võtma 1990ndatel, mil turundajad maadlesid killustunud meediamaastikuga ja otsisid uusi võimalusi. Suusõnalise turunduse populaarsus on hakanud kiiresti kasvama just viimastel aastatel, seni takistas kasvu turundusvaldkonna keskendumine otseselt mõõdetavale kasumile investeeringust (ROI = return on investment).

Meediakulutuste valdkonnas on toimumas nihe traditsioonilisest alternatiivse reklaami ja turundusstrateegiate poole. Kuigi WOM on näidanud suurt tõusu ja tulevikupotentsiaali, pole see segment veel päris täpselt defineeritav, mõõdetav ega ennustatav. Sellele vaatamata kogub WOM populaarsust. Suusõnalise turunduse potentsiaali tõestab ka Nielseni hiljutine uuring, milles osales 26 000 inimest üle maailma – 78% vastanutest usaldab “teiste tarbijate soovitusi”, mis on 15% kõrgem usaldusmäär kui näiteks ajalehtedes avaldatava info suhtes.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700