Autor: Provente.io • 6. juuni 2024

Kirbuturust muusikafestivalini – Provente.io võtab pool ürituse korraldamise kaosest enda kanda ja aitab kiiremini õnnestuda

Iga startup saab alguse mingist igapäevasest valust, tavaliselt isiklikust murest, millele hakatakse otsima lahendust. Nii sündis ka ürituste korraldajatele kauplejate leidmise ja haldamise platvorm Provente.io.

Suur kohvifanatt Taniel Vaaderpass käis ürituselt üritusele kohvi pakkumas ja jooksis iga kord peaga vastu sama seina. “See ürituste kiviaegne planeerimine kaustikutes ja lõpututes Drive-failides pani mind iga kord mõtlema, et peab ju olema lihtsam viis üritust korraldada ja kogu seda kauplejate majandust jooksu pealt hallata,” selgitab ta. “Rääkisin nii korraldajate kui ka kauplejatega palju ja sain iga kord sama vastuse – tee ära!”

Provente.io koondab kogenud kauplejaid: toitlustajaid, käsitöökaubitsejaid ja meelelahutajaid – liitu kauplejana tasuta siin!

Iga ürituse korraldaja esimene mure on see, et idee on ju hea, aga üksi head üritust ei tee. “Alates sellest, et mida rohkem inimesi üritusele ootad, seda suuremat rõhku tuleb panna kogu logistikale ja turvalisusele,” räägib Vaaderpass. “Idee üritusest võib olla suurepärane, aga kiiresti jõutakse nende muredeni, et kus on värav ja infopunkt, kes toitlustab, kes juua pakub, kes T-särke müüb ja kes koristab?”

Kui professionaalsetel festivalide ja messide korrajatel on oma Excelites oma andmebaasid olemas, siis väiksemad korraldajad kulutavad Vaaderpassi sõnul kohutavalt suure osa oma energiast sellele, et õigete kauplejate ja koostööpartneriteni üldse jõuda. “Selleks kulutatakse nädalaid ja tegelikult eeldab see terve müügiosakonna olemasolu, kui üritus on veidigi suurema haarde ja ambitsiooniga.”

Teiselt poolt tabas startup’i looja end keset vestlusi, kus erinevad toitlustajad ja teenuste pakkujad kurtsid kõik sama – hooajad on kiired ja lühikesed, sobivate ürituste leidmine, kus tasub äri ajada, võtab palju aega. “Lisaks kogu asjaajamine, läbirääkimised ja lepinguteni jõudmine – see on kõik ajakulu, mis tuleb äriedu arvel,” selgitab ta. Nii sündiski Provente.io, et need kaks murekohta korraga ära lahendada.

Keskkond pakub kauplejatele head ülevaadet üle Eesti toimuvatest üritustest, festivalidest, messidest ja laatadest, kuhu aktiivselt koostööpartnereid otsitakse. Ürituste korraldajad aga pääsevad suurest osast müügitöö survest ja ajakulust, sest Provente viib osapooled sujuvalt omavahel kokku.

Ja siis hakkab peale korraldamise kaos…

Teine valupunkt, mille Taniel Vaaderpass tabas, kui ise festivalidel ja teistel üritustel kohvi müümas käis, oli kohapealne segadus ja lõputu ajakulu ning teadmatus kes kus asub, kes kelle kõrval on ja palju ruumi võtab?

“Need on tegelikult teemad, millega ükski ürituse korraldaja ei taha suure rõõmuga rinda pista, aga lihtsalt peab,” selgitab ta. “Ja siis joonistatakse kaustikusse ruudukesi ja jagatakse Paintis joonistatud graafikuid, millest keegi aru ei saa.” Niisiis tuli ka see probleem lahendada ja sujuvaks muuta.

Nii sai Provente.io ürituste korraldamise platvormi üheks oluliseks funktsionaalsuseks lihtne alaplaani koostamise võimalus, mis on ühendatud automaatselt üritusele registreerimisega või koostööpakkumise tegemisega.

“Kui vendor – toitlustaja, kaupleja, teenusepakkuja tunneb üritusel äritegemise vastu huvi, saab ta kohe valida ette antud vabade asukohtade vahel oma paiknemise sündmusel,” räägib asutaja. “Kui on suuremad sponsortehingud või koostööprojektid, saab seda jätkuvalt planeerida jooksvalt ja kokkuleppel, aga ikkagi nii, et kogu ürituse alaplaan on kogu aeg silme ees.” Kaupleja valitud ala kinnitab lõpuks festivali korraldaja.

Kui on äge festival või suurepärane suveüritus, tulevad kauplejad uksest ja aknast ligi, sest Eesti hooaegne äri on neile kriitliselt tähtis. “Ärme siis enam raiska aega mõttetustele, mis on nende sündmuste korraldamise protsessidega seotud, sest nüüd on lahendus selleks päriselt ka olemas!” julgustab Vaaderpass.

Proventest saab iga ürituse korraldaja parim käsilane!

“Juba täna testime AI-lahendusi, mis aitab ennustada näiteks inimeste liikumist erinevatel üritustega seotud territooriumitel, et anda edaspidi korraldajatele juba ka väga täpseid soovitusi, kuidas sündmust efektiivsemalt ja turvalisemalt teha, mis kokkuvõttes viib ju suurema kasumini,” tutvustab startup’i asutaja tulevikuvaateid.

Täna kasutavad Provente.io platvormi sellised suured üritused nagu Õllesummer, Viljandi Pärimusmuusika Festival, Haridustreff, erinevad tänavatoidu festivalid, Kuressaare Merepäevad ja kümned teised.

“Suvi näitab meile ära kõik kitsaskohad, mida saame siis veelgi paremaks lihvida ja ma olen veendunud, et uuel suvel ei toimu enam ühtki suursündmust Eestis, kuhu poleks Proventet kaasatud,” ütleb Vaaderpass. “Me lihtsalt aitame nii palju aega ja raha kokku hoida, et see on igale korraldajale kasulik, rääkimata kogu sellest närvikulust ja peavalust, millest me neid säästame!” Ja seejärel on juba maailmaturu uksed startup’ile avatud. “Muidugi me vaatame samuti Eestist väljapoole, sest sama kiviaeg toimub paljudes riikides, kus üritusi korradatakse oluliselt rohkem, sest kliima ei sega nii palju,” avab ta tulevikuplaane. “Täna teeme palju sisulist tööd ka investoritega, aga ma usun, et häid uudiseid on siin tulemas peagi. Provente.io lahendab ära ühe suure mure valdkonnas, mis pakub inimestele vajalikku tsirkust ja leiba ja teadmisi – konverentsid, messid, kogukonnaüritused, suured muusikasündmused, kultuursed kogunemised, kõik see on meie tööpõld.”

Ürituse avaldamine Proventes on tasuta! Proovi ise!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700