Autor: Projektiagentuur • 11. oktoober 2022

Tähtpäevad – kirss sotsiaalmeedia tordil

Jälgid sisuplaanis “võimude lahusust” – ei tee liiga palju müüki ja pakud väärtust, kõik on iseenesest tore, ent miski on puudu? Lisa asjale natukene vürtsi!
Jane Helandi, Sotsiaalmeediakalendri looja ja autor

Ühele brändile pühendudes on oht enda strateegiasse uppuda

Sotsiaalmeedia oluline märksõna on “dünaamika”, stoilised kuust kuusse korduvad lahendused ei haara jälgija tähelepanu. See plaan, mis tõi tulemused koju eelmisel aastal, tõenäoliselt töötab praegusel hetkel äärmiselt keskpäraselt.

Kuidas olukorda lahendada?

Terviklik strateegia muutus nõuab tohutult aega, loovust ja analüüsimist, mingi aja tagant on see protsess hädavajalik, ent on ka lihtsam lahendus, mida saad iga kuu rakendada – TÄHTPÄEVAD!

Mullivannipäevast vaimse tervise päevani, usu, sinna vahele mahub mitu sind kõnetavat tähtpäeva!

Tähtpäevad on eelkõige inspiratsiooni allikad

Tähtpäevale toetudes võid jälgijatele rääkida mõne põneva loo, tuua välja mõne põneva fakti, alustada arutelu, jagada oma teadmiseid või tunnustada valdkonna olulisi tegijaid. Seda kõike saad teha ükskõik millises formaadis – tekstpostitusena, videona, pildigaleriina, story’na või hoopis infograafikuna!

Hetkel soosib Instagrami algoritm just reels’e, seega võta kaamera julgelt kätte ja jäädvusta oma ideed videole.

Ainus eestikeelne sotsiaalmeedia spetsialistidele suunatud sotsiaalmeedia sisukalender sisaldab ligi 1000 tähtpäeva, kolme näidispostitust iga kuu kohta ning mitmeid muid kasulikke detaile.

Restorani Mantel ja Korsten story’d on hea näide, kuidas tähtpäev on võetud jutustuse aluseks ning selle abil on inimesi kaasatud.

Tegeled sisuloomega uhkes üksilduses?

Mis seal salata, loominguline protsess on keeruline. Eriti siis, kui jälgijate tähelepanu eest võitled vaid sina ja su arvuti ning üle laua ei istu kolleegi, kes saaks head ideed takka kiita ja aidata halvad heaks mudida.

Sotsiaalmeedia ideekalendriga seda muret pole, näidispostitused on hoolega valmistatud selleks, et ka kõige kriitilisemas inspiratsiooni kriisis paistaks tunneli lõpust valgus.

Toimekale turundajale tuleb appi aga veel üks ainulaadne tööriist, mis aitab sotsiaalmeediale lisaks organiseerida ka muid turundustegevusi – turundaja kalendermärkmik.

Eesti ainuke turundajatele suunatud kalendermärkmik on kasulik aja planeerimisel ja õiges kohas fookuse hoidmisel.

Päeva leht (365 päeva eraldi lehel) – iga päev algab uuelt lehelt, väärtuslikku kirjutamisruumi on piisavalt ka kõige tegusamale inimesele.

Kuu eesmärkide lehed – lühiajalised eesmärgid, mis omakorda võid nädala ja päeva eesmärkideks jagada.

Aasta eesmärkide leht – hea viis pikaajaliste eesmärkide kirjapanekuks.

Tühjad märkmelehed – lase aur välja ja pane kõik mõtted kirja.

12 turundus- ja ettevõtlusteemalist infograafikut – olulised teemad on lihtsalt ja selgelt visualiseeritud.

12 Seth Godini tsitaati – selle ajastu parima turundusguru mõtteterad aitavad mõtestada turundust ja äri üldiselt.

Märkmik sobib ideaalselt ka kingituseks sõbrale ja kolleegile, kes töötab turunduse valdkonnas, või väikeettevõtjale mis tahes valdkonnast, kes oma turunduse eest ise kannab hoolt.

Kuidas leida tähtpäevad, mis sinu brändiga sobivad?

Tähtpäevi on tõesti palju, ühest küljest annab see suure vabaduse, teisest küljest on selle valikuvabaduse keskelt keeruline leida need õiged. Sulle sobivate tähtpäevade leidmiseks toimi sedasi:

●Vali esimesena välja tähtpäevad, mis on otseselt sinuga valdkonnaga seotud. Kui ettevõtteks on restoran, siis sobivad tähtpäevad on näiteks kokkade päev, juustukoogipäev ja veinipäev.

●Järgmiseks leia tähtpäevad, mis haakuvad sinu ettevõttega, ent on oma loomuselt universaalsemad. Restorani puhul võiks sobida dieedivaba päev, vanavanemate päev ja piknikupäev. Neid tähtpäevi saab hõlpsasti siduda oma kommunikatsiooni, näiteks kutsudes jälgijaid üles tähistama vanavanemate päeva restoranis.

●Kolmandaks vali välja tähtpäevad, mis peegeldavad sinu väärtuseid ja hoiakuid. Kui sinu restorani südameasjaks on jätkusuutlikkus, siis lisa oma sisuplaani sellised tähtpäevad nagu toidu raiskamise lõpetamise päev, elektri kokkuhoiu päev ja Maa päev. Selliste tähtpäevade abil saad tõmmata olulistele teemadele tähelepanu ja miks mitte rääkida sellest, kuidas sa antud probleemide vastu ise võitled.

Hea sisuplaan saab alguse tugevast strateegiast ja heast publiku tundmisest, plaanile lisavad sära loomingulised ideed. Keskpärasele sisule pole enam ühtegi õigustust – kui tahad, et sinu bränd kõnetaks, peab sisu olema vastav. Julge eksperimenteerida, võta tähtpäevad appi ning näed, et õige pea on ka sinu jälgijad rohkem kaasatud.

Inspireerivat postitamist!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700