(Sisuturundus) Bob Hoffman: 88% juhtudel on sotsiaalmeedias turundamine raiskamine

Maailma üks vastuolulisim internetiturunduse kriitik ja USA reklaamiguru, Bob Hoffman leiab, et digitaalne turundus ja online-reklaamid on suur haip, mis ohustab reklaamitööstust, ja kutsub turundajaid üles ärkama sellest fantaasiamaailmast, mida toidavad omakasu eesmärgil suured gigandid nagu Facebook.

Hoffman on aastaid rääkinud digitaalse turunduse ebaefektiivsusest ja suunanud viimasel ajal eriti teravad kriitikanooled privaatsuse rikkumise ja andmetega manipuleerimise suunas. Oma viimases raamatus argumenteerib Hoffman, et digitaalses majanduses palutakse inimestel kaubelda oma privaatsusega teenuste eest, aga see on tehing, mida paljud teevad ilma tegeliku nõusolekuta, sest nad ei tea, kuidas ettevõtted koguvad ja kasutavad nende isiklikku informatsiooni ärihuvide eesmärgil.

„Reklaamitööstuse ülesanne on leida uus veebireklaami mudel, mis ei põhine ainult klikkide mõõtmisel, inimeste jälgimisel ja privaatsuse rikkumisel,“ ütleb Hoffman ja lisab: „Me oleme muutnud veebi lakkamatuks turundusmasinaks. Kui varasemalt oli reklaami eesmärk info edastamine, siis tänaseks on see võrdselt info kogumine.“

Kuigi pea 80% veebireklaamidest ostetakse täna juba programmaatiliselt, peab Hoffman seda totaalseks turundusraha raiskamiseks, sest veebimaailma ökosüsteem on pannud turundajaid uskuma, et madalam CPM võrdub kõrgem väärtus. Tegelikkuses on kümneid miljoneid veebisaite, mis on Hoffmani sõnul puhas rämps ja võltsstatistikaga liikluse tekitanud. Programmaatiline süsteem võtab neid kui madala hinna ja kõrge liiklusega veebe, et saavutada müüdud CPM eesmärgid. Kuulus näide selle tõestuseks on Chase’i pank, mis reklaamis iga kuu 400 000 veebilehel. Nad vähendasid oma reklaamimahtu ühel kuul 5000 veebilehe peale (vähendus pea 99%) ja kampaania tulemustuses ei toimunud mingeid muutusi. Seega igakuiselt ostetud programmaatiline reklaam tuhandetel veebilehtedel oli panga jaoks väärtusetu.

Andmetega manipuleerimist ilmestasid eelmisel aastal ka YouTube´is ilmsiks tulnud massiivne kasutamisstatistika võltsimine ja Facebook´i Cambridge Analytica skandaal.

Bob Hoffman on turundusvaldkonna tuntuim ja vastuolulisim teisitimõtleja, kes on kirjutanud neli raamatut, millest kõik on saanud Amazoni reklaamivaldkonna bestselleriteks. Tema viimane raamat “BadMen: How Advertising Went From A Minor Annoyance To A Major Menace" sai rahvusvaheliselt väga palju kõlapinda ja nomineeriti 2017. aasta parimaks turundusraamatuks.

Bob Hoffman astub 18. aprillil intrigeeriva ettekandega üles ka Tallinnas Alexela kontserdimajas Eesti Ekspressi konverentsil „Julgus teha teisiti“. Ta räägib sellest, kuidas turundajad kulutavad miljardeid eurosid aastas saamata tegelikku väärtust, ja annab oma vaate tulevikuperspektiividele. Lisaks Hoffmanile astuvad kõnelejate seas üles ka teised maailma tipud, kes toovad külastajateni tõeliselt inspireerivad isiklikud kogemused ja praktilised soovitused, mis aitavad 2019. aastal paremaid investeerimis-, turundus- ja juhtimisotsuseid teha. Konverentsiga saab lähemalt tutvuda SIIN.

Eesti Ekspress - Conference 2019 from Andres Selgoja on Vimeo.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

EESTI TEADUSAGENTUUR otsib TURUNDUSSPETSIALISTI

Eesti Teadusagentuur

03. märts 2019

LUX EXPRESS is looking for a PROJECT MANAGER

Lux Express

01. märts 2019