Autor: Silja Oja • 13. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

eKool pakub turundusvõimalusi

eKool on Eesti suurim suhtluskeskond õpilaste-õpetajate ja lapsevanemate vahel. Alates käesolevast aastast pakub eKool erinevaid teavitus- ja turundusvõimalusi. Mis täpselt toimub, küsisime eKooli juhilt Sander Kasak'ilt ja keskkonda vahendava digimeedia agentuuri Mediabrands Digitali müügijuhilt Siim Toim'ilt.

Mis on eKooli taust?

eKool sai alguse 11 aastat tagasi, kui viis esimest kooli panid seljad kokku, et viia kodu ja kooli vaheline koostöö ning infovahetus uuele tasemele. Sellest koostööst sündiski eKool, mida täna kasutab valdav osa üldharidus- ja kutsekoolidest. Ühes nädalas on unikaalsete külastuste arv ca 250 000 korra ümber. Liitunud on 86% Eesti koolidest ja 95% õpilastest. eKooli keskkonna ja teenuste pidev arendus on toimunud algusest peale ja toimub ka nüüd. Näiteks märtsis tulime välja Popipatrulliga, mis aitab koolil kiirelt ja mugavalt anda lapsevanematele teada lapse päeva esimesest põhjuseta puudumisest. Tänaseks on selle teenusega liitunud juba rohkem kui kolm tuhat lapsevanemat. Lähitulevikus on ilmavalgust nägemas mobiilirakendus, mis muudab suhtlemise veel lihtsamaks.

Nüüd olete otsustanud eKoolis reklaamivõimaluse tekitada. Miks ja kas lastele reklaami näitamine ebaeetiline ei ole?

Me ei ole otsustanud reklaamivõimaluse kasuks, vaid perele ja koolile õpilase kooliteel õigel momendil õige infoga toeks olla. Millal on avatud uste päevad, millal on viimased kandideerimistähtajad, millised on kogu perele parimad kultuurireisid koolivaheajaks, millised on uued laagrid, huviringid millest osa võtta, kuidas anda lapsele esimesed õppetunnid rahaga igapäevaselt arukalt ringi käimiseks, kust võib leida abiõpetaja, kuidas uueks kooliaastaks ette valmistuda - need on igale lapsevanemale juba tuntud küsimused ning eKool on otsustanud leida abijõudusid nendele küsimustele õigeaegse ja parima vastuse leidmiseks.

Vastututustundlik infovahendus ei ole iseenesest halb kui see on asjakohane ja täpselt sihitud ning annab inimesele kasulikku infot. eKoolis oleme "reklaamile" seadnud mitmed piirangud – näitame üldjuhul teateid ainult lastevanematele ning iga teade peab olema kuidagi kooli või haridusega seotud. Ehk näiteks kaubanduskeskuse allahindluskampaania meie keskkonda ei sobi, küll aga sobivad näiteks kooli algusega seotud kampaaniad. Tihti teevad meie koostööpartnerid ka eraldi pakkumise eKooli kasutajatele, selleks võib olla kas parem hind või mingid lisavõimalused ja see on eKooli poolt tegelikult soosituim reklaamiviis.

Millised reklaamivõimalusi eKooli keskkond pakub? 

Võimalused jagunevad suures plaanis kolmeks:

- Esiteks on võimalik kasutada staatilist tagasihoidlikku bännerreklaami ja tekstilinki, mis viib edasi soovitud maandumislehele. Staatilist seetõttu, et vilkuvaid flash- ja videobännereid me siia keskkonda kindlasti ei luba.

- Teiseks suunaks on leida paar-kolm suuremat strateegilist partnerit, kes võtaks enda kanda ühe olulise eluvaldkonna, milles õpilasi ja nende vanemaid harida ja õpetada. Olgu selleks siis rahaasjade korrashoid, tervislik toitumine või riigkaitse ja -meelsuse tõstmine. Strateegiliste partneritega töötame välja erilahendused, mis on interaktiivsed ja suunatud dialoogi tekitamiseks.

- Kolmandaks saame e-kirja vahendusel rääkida nii õpilaste kui ka nende vanematega.

Kuidas reklaami sihitakse?

Sihtimise täpsust saab korrigeerida mitmel erineval moel. Loomulikult saab eristada õpilasi, lapsevanemaid ja õpetajaid. Sinna lisaks veel klassi, linna ja suhtluskeele täpsusega. Näiteks Informaatika ja Arvutustehnika kool saatis oma kooli tutvustava personaalse kirja kõikidele 12-klassi õpilastele, kelle suhtluskeeleks on vene keel. Üldjoontes oleme jaganud sihtgrupid kooliastmete kaupa kolmeks – algkool, põhikool ja gümnaasium. Nii saab algkooli õpilaste vanematele kuvada nende jaoks vajalikku infot õppevahendite kohta ja gümnasistidele ja nende vanematele infot edasiste õppimisvõimaluste kohta.

Kellega peaks huvi tekkides suhtlema?  

eKooliga seotud lahendustega saab täpsemat infot Mediabrands Digitali müügijuhi Siim Toim'i kaudu. Kontakti saab telefoni teel 5099212 või meili vahendusel [email protected]

 

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700