7. märts 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Facebookis keskendu inimeste käitumise prognoosimisele

"Kurb on vaadata, kuidas Facebookis alustavad ettevõtted loodavad naiivselt lihtsate vahenditega hiigeledu saavutada ning endiselt ollakse arvamusel, et Facebook – see on ju tasuta reklaamikanal," kirjutab reklaamiagentuuri Ecwador loovjuht Uku Nurk. "Hea Facebooki lahendus on see, mis ei ürita panna inimesi käituma ettevõtte pilli järgi, vaid otsib koha inimese sotsmeedia elus ja sobitab ennast sinna," ütleb Uku ja toob hea näitena välja Elisa Nutikalendri.

Facebookist on räägitud juba nii palju, et tundub, et mis seal ikka enam rääkida. Alles mõni aeg tagasi väitsid paljud skeptikud, et Facebook kaotab peagi oma kasutajaskonna ja jookseb energiast tühjaks. Tänaseks on Facebookis registreerunud juba rohkem kui 500 000 eestimaalast ja enamus ettevõtetel, kes vähegi turundusega tegelevad, on seal fännileht.

Kurb on vaadata, kuidas Facebookis alustavad ettevõtted loodavad naiivselt lihtsate vahenditega hiigeledu saavutada ning endiselt ollakse arvamusel, et Facebook – see on ju tasuta reklaamikanal.

2012 oli Facebooki jaoks muutuste aasta – timeline'ile üleminek ja Facebooki börsileviimine. Investorid nõudsid tulusamaid mooduseid raha teenimiseks ning see ka teostati – oluliseks muutus promoted posts, mis võimaldab fännilehel maksta, et postitus jõuaks tema fännide ja nende sõprade uudistevoogu.

Nõrgaks jäi Facebooki mobiilne platvorm. Zuckerberg rõhutas, et Facebooki tulevik sõltub eelkõige sellest, kuidas suudetakse teenida mobiilikasutajatelt. Facebook tõi oma iOS-i ja Androidi rakenduse turule alles 2012. aasta alguses. Praeguseks on lisandunud mobiilirakendus fännilehehalduritele. Kasvanud on ka mobiilseadmetes tehtav reklaam.

Esmapilgul tundub, et Facebookis tehtav kampaania koosneb vaid postitusest või appist, mille tegemine ei tundu eriliset keeruline trikk olevat. Tegelikult on iga Facebookis läbiviidud kampaania nagu ämblikuvõrk, mis peab eduka lõpptulemuse saavutamiseks olema kõikides suundades läbi mõeldud.

Facebooki kampaaniat eristab traditsioonilisest kampaanist sellega, et kui tavaliselt on agentuuri jaoks kampaania alguseks kõik töö tehtud, siis Facebook-i kampaania alguses töö alles läheb käima. Edu tagab täna ”täislahenduse” kasutamine. Lisaks kampaania ideele ja teostusele on väga oluline mõelda läbi kõikide postituste tekstid, ajastamine ja reklaamimine ning monitoorida kampaaniat kampaaniat 24/7.

Täna keskendub hea lahendus eelkõige inimeste käitumise prognoosimisele ja selle matkimisele. Praeguseks võib oma Facebooki uudisvoos näha juba rohkem kommertssõnumeid kui oma sõprade tegevusi. Paljud ettevõtted, kes on viimasel ajal oma tähelepanu sotsiaalmeediale pöörama hakanud, tulevad kohale üsna tavalise turundustegevuse ja suhtlustooniga stiilis "Nüüd on meie supertooted -50%", justkui tegemist oleks igapäevase välimeedia lahendusega.

Hea Facebooki lahendus on see, mis ei ürita panna inimesi käituma ettevõtte pilli järgi, vaid otsib koha inimese sotsmeedia elus ja sobitab ennast sinna. Kuna nii aga enamasti ei toimita, on aktiivsetel kasutajatel tekkinud juba omamoodi immuunsus ja nendeni pääseb vaid mööda väga delikaatseid ja personaalseid radu.

Hea näitena toome siinkohal välja Elisa Nutikalendri, mis oma olemuselt  sarnanes mitme teisegi jõulumänguga, kuid statistikat vaadates saavutas väga hea tulemuse.

Elisal õnnestus koguda pea 10 000 uut fänni ning nende fänniaktiivsus tõusis kampaania ajal rekordisele 14 422-le (18,8% engagement rate) - ja seda tunduvalt väiksema auhinnafondiga kui teistel. Selle rakenduse puhul kasutas Ecwador esmakordselt Eestis väga personaalse lähenemisega automaatpostitusi, mis jätsid mängija uudisvoos mulje isiklikust postitusest. Mängu aktiivsust tõstsid ka Ecwadori poolt koostatud igapäevaste postituste tekstid, õige ajastus ning reklaam.

 

Facebook on üks suur teadetetahvel, mida vaatavad pea kõikide sihtgruppide esindajad. Seetõttu on väga oluline, et Facebookis astutud sammud oleksid professionaalsed ja läbi kaalutud.

www.ecwador.ee

Autor: Uku Nurk, Silja Oja

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700