Piret Reiljan • 11 märts 2020

Bolti kampaania naistele: mässad pool tundi eurokese eest

Kirjanik ja produtsent Susan Luitsalu rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, kuidas Bolti hiljutine naistepäevakampaania teda alguses positiivselt üllatas, kuid siis pettuma pani.

Bolti meeste ja naiste palgalõhe vastase kampaania foto Instagramist.  Foto: Bolt

Susan Luitsalu esineb sotsiaalmeedia konverentsil ONLINE, kus räägib sellest, kuidas kirjutada head ja kvaliteetset sisu.

Sotsiaalmeedia konverents ONLINE toimub 18. augustil 2020 Tallink Spa & Conference Hotellis, soodushinnaga piletid on müügil 10. augustini.

Uuri lähemalt ja pane end konverentsile kirja siin!

“Ei tasu hakata hõiskama, kui sulle pakutakse tasuta pirukat, vaata, mis seal taga on. Äkki on seal väike nöör, mis tõmbab su kuhugi pimedasse keldrisse või lõksu,” ütles Luitsalu Bolti püüdluse kohta juhtida naistele pakutud soodustusega tähelepanu palgalõhe probleemile. Kuna Bolt tahtis naistelt soodustuse vastu lihtlabast ettevõtte promomist saada, kaotas kampaania Luitsalu meelest mõtte.

“Alguses mõtlesin, et see on väga vapper kampaania ja soodustus tuleb automaatselt,” rääkis Luitsalu. Lähemal uurimisel selgus aga, et selleks, et soodustust välja teenida, tuleb teha endast pilt ja seda kindlal viisil ettevõtet reklaamides avalikult jagada, nii et sa mässad lõpuks pool tundi, et saada see euroke soodustust. “Me kõik ju teame, kui kaua naised fotole filtreid valivad,” ütles Luitsalu naljaga pooleks.

Kampaania sõnum jäi jagamata

Veel tõi Luitsalu välja, et Bolt ei pannud naisi mitte kampaania sõnumit ehk palgalõhe probleemi jagama, vaid lihtsalt koos fotoga teavitama, et "mina sõidan Boltiga". See aga palgalõhe peale mõtlema ei pane, kui kõik foto märkajad pole kampaania taustaga kursis.

“Kui sa tahad teha head, siis ära ürita selle pealt kasumit teenida,” sõnas Luitsalu.

Bolti pressiesindaja Jaan Lašmanov kommenteeris ettevõtte poolt, et palgalõhe kampaania eesmärk oli juhtida tähelepanu reaalsele probleemile meie ühiskonnas.

Bolt: kampaania õnnestus

“Kahtlemata tekitas see kampaania, nagu iga teinegi, erinevaid seisukohti ning neid arutati elavalt sotsiaalmeedias. Meie eesmärk oli panna inimesed märkama ja rääkima palgalõhest. Leiame, et see õnnestus,” teatas ta. Hommikuprogrammi koos Luitsaluga debateerima tulemisest Bolt loobus.

Bolti nüüdseks lõppenud naistepäeva kampaania nägi Instagramis välja järgnev:

“Euroopa Komisjoni uuringu järgi teenivad naised Eestis endiselt keskmiselt 25,6% vähem kui nende meessoost ametivennad. Ebaõiglane, kas pole? Seetõttu soovime tuleval naistepäeval antud olukorrale tähelepanu juhtida ja pakume kõigile naistele järgmiseks viieks märtsikuul tehtavaks sõiduks 25,6% soodustust.

Kuidas saada soodustust olukorra tõttu, mis võiks tegelikult üldse mitte eksisteerida:

1) ole naine;

2) postita Instagrami story'sse endast pilt;

3) märgi @bolt_estonia ja lisa #MinaSõidanBoltiga;

4) oota, kuni saadame sulle sõnumitesse koodi.

Lisaks kutsume kõiki üles märkima kommentaaridesse oma õed, emad, tütred, naised, nõbud, tädid ja parimad sõbrannad. Neile kõigile jätkub koode ja mida rohkem naisi (ja mehi) kampaaniast kuuleb, seda parem!

PS! Me teame, et 25,6% soodustust sõidult ei muuda maailma, aga teadlikkuse tõstmine on hea koht, kust alustada.”

Lisaks Bolti kampaaniale rääkisime hommikuprogrammis Luitsaluga, kes suure osa ajast Dubais produtsendina töötab, sellest, kuidas sealne ühiskond koroonaviirusega võitleb.

Kuula intervjuud Luitsaluga siit:

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: 51 44 884
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700