• 02.01.24, 11:54

Autoriõiguse kaitse alt vabanenud Miki-Hiire tegelaskuju kasutamine võib lõppeda hiirelõksus

Armastatud Miki-Hiire tegelaskuju esitleti avalikkusele 1928. aastal filmis „Steamboat Willie", mille lõi animaator Ub Iwerks Walt Disneyle. 95 aastat, mis on autoriõiguse kehtivusajaks USAs, sai kultuuriajaloo ühe ikoonilisema tegelaskuju jaoks 1. jaanuaril läbi. Siiski ei ole mõistlik tormata Mikit kohe enda toodetel-teenustel kasutama, sest tegu võib olla juriidilise lõksuga.
Autoriõigus pole Disney ainus Miki Hiir tegelaskuju kaitsemeede
  • Autoriõigus pole Disney ainus Miki Hiir tegelaskuju kaitsemeede
  • Foto: Kadyn Pierce on Unsplash
Kogu maailm on võtnud rõõmuga vastu uudise, et alates 1. jaanuarist 2024 vabaneb Miki-Hiire tegelaskuju autoriõiguse kaitse alt – paljude arvates on juba ammu tegu kõigile vabaks kasutamiseks mõeldud kultuuripärandiga. Siiski teeb Disney igakülgseid pingutusi, et tegelaskuju kasutust enda kontrolli all hoida.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.11.25, 12:52
Eliis Pärna-Kundla: ChatGPT-le tehti USAs telereklaam, aga AI ise turundajatele telerit ei soovita
Tehisintellekt muudab kõike, alates sellest, kuidas me töötame ja suhtleme, kuni selleni, kuidas me reklaamime. Ometi püsib tõde, et brändi ei ehitata ilma inimesteta. OpenAI värske kampaania kinnitab seda hästi ja näitab, et isegi tehnoloogiaettevõtted rõhutavad nüüd inimlikkust, mitte masinat.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele