• 05.07.23, 09:31

TTJA tahab hakata tuvastama uudistesaadete erapooletust ja tõelevastavust

Tarbijakaitse ja tehnilise järelvalve amet (TTJA) tahab seadusesse panna meediateenuse osutajale kohustuse avaldada uudistesaadetes tõeseid ja erapooletuid seisukohti, ütles ameti infoühiskonna talituse juhataja Helen Rohtla ERR-ile. Tema sõnul tasuks kaaluda nõude laiendamist kõikidele saadetele.
TTJA tahab hakata tuvastama uudistesaadete erapooletust ja tõelevastavust
  • Foto: Sam McGhee / Unsplash
Eesti Ajakirjanike Liidu juhatus (EAL) taunib teravalt Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti (TTJA) ettepanekut seadusega kehtestada uudistesaadetele kohustus tagada faktide ja sündmuste tõene, erapooletu ja tasakaalustatud esitamine.
„Eesti on Piirideta Reporterite pressivabaduse indeksis praegu 8. kohal. See on fakt. Aga kas tõde on see, et Eestis on kõik pressivabadusega hästi või et mujal on lihtsalt asjad palju halvemini? Ametnike ja seaduste abil tõe kehtestamine peaks kuuluma teise aega ja riiki, mitte demokraatlikku ja ajakirjanduse iseseisvust hindavasse Eestisse,“ ütles EALi esimees Helle Tiikmaa.
TTJA juhataja Helen Rohtla ütles ERRile, et nende seadusmuudatuse ettepaneku mõte on teadvustada uudistesaadete teenuse osutajale enesedistsipliini. EALi juhatuse hinnangul väljendab seadusega tõe ja tasakaalustatuse kohustuse kehtestamine aga usaldamatust Eesti ajakirjanduse vastu. Samuti soodustab see ajakirjanike enesetsensuuri ning uudiste pro forma tasakaalustamise püüdeid. Samas ei mõju see tõenäeoliselt meediaväljal tegutsevaile ajakirjanduslaadsetele kanalitele.
„Eesti ajakirjandusvabaduse peamine tugi on usaldusväärne eneseregulatsioon, milles sisu hindavad ajakirjanikud ja eksperdid, mitte ametnikud ega poliitikud,“ lisas Tiikmaa.
EALi juhatus nõustub Riigikogu kultuurikomisjoni liikme Liina Kersnaga, et ametnike ja seaduse tasemel ajakirjanduse reguleerimise asemel on oluline inimeste harimine ja kvaliteetne ajakirjandusõpe.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 12:06
Adfactory: tänases ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus iga ettevõtte kohustus
Kaasaegses ärikeskkonnas on kaubamärgi tuntus ja eristumine iga ettevõtte kohustus. „Valgusreklaamindusest ja viidandusest on saanud valdkonnad, milleta kaubamärgid tuntust ei kogu ning ei jõua tihedalt asustatud ärimaastiku kaardile,” nendib reklaamlahenduste tootja Adfactory Design OÜ juhatuse liige Jan Mägi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele