Oma teadmisi kaubamärgi kaitsmisest saab nüüd testida Patendiameti koostatud kaubamärgiviktoriinil.
Viktoriini käigus saab muu hulgas teada, millistele tingimustele peab kaubamärk vastama, kas teise ettevõtja kaubamärgiga sarnast märki saab registreerida ning kui kaua kehtib registreeritud kaubamärk. Kaubamärgiviktoriin asub
siin.
Hea teada: kaubamärk ja bränd ei ole sünonüümid
Kaubamärk on nimi, sümbol, kujundus või nende kombinatsioon ja selle peamine ülesanne on eristada ühe firma tooteid teistest sama liiki toodetest. Kaubamärk saab õiguskaitse pärast registrisse kandmist ning seda kasutatakse näiteks tootel, pakendil, äridokumendil, reklaamis jne.
Bränd on kontseptsioon või kujutlus, mis hõlmab lubadust, kasu ja lisaväärtust, mida tarbijad väärtustavad piisavalt, et sellele oma raha kulutada.
Bränd on niisiis kaubamärgist laiem mõiste. Kaubamärk kuulub brändi koosseisu ja on brändi seaduslikult kaitstud osa.
Allikas: Vihalem, A. "Turunduse alused"
Seotud lood
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.