Eesti Meediaettevõtete Liidu juht Merle Viirmaa-Treifeldt kutsub eelistama Eesti ajakirjandust sotsiaalmeediale ja välismaistele platvormidele, sest kuigi meediatarbimises püsitatakse järjest rekordeid, siis reklaamiandjad on ettevaatlikud ja Eesti meediajuhid prognoosivad suurt reklaamikäibe langust.
Järgneb pöördumine täismahus:
Esimesed üleskutsed Eesti majanduse toetamiseks saabusid päev pärast kriisi algust. Ilmusid nõuanded Eesti töökohtade ja majanduse toetuseks, kutsuti üles säilitama oma seniseid tarbimisharjumisi ning eelistama eestimaist.
Vikerraadios kutsusid Anvar Samost ja Toomas Sildam tarbima Eesti erameediat, kes “alles vaevu eelmisest kriisist toibuda jõudnud on”. “Kui on võimalik suunata oma raha Eesti ajakirjandusse, siis tehke seda,” ütlesid nad.
Mis seal salata: kui Eesti meediatarbimises püsitatakse järjest rekordeid ja digitellijad veavad uhket tellijate arvu kasvu, siis reklaamiandjad on ettevaatlikud. Meediajuhid prognoosivad tõsist reklaamikäibe langust, ütles Merle Viirmaa-Treifeldt. Ta lisas, et seetõttu tegi Meedialiit nädalavahetusel üleskutse Eesti avalikule sektorile, ministeeriumitele, omavalitsustele ja kõigile teistele, kes muuhulgas või eelkõige on seni eelistanud oma reklaamiraha investeerimist välismaistesse sotsiaalmeediaplatvormidesse.
Ekspress Meedia juhid kirjutasid: “Et arendada, tugevdada ja hoida Eesti ajakirjandust sama elujõulisena kui see on olnud viimased 30 aastat, kutsume teid üles: investeerige oma sotsiaalmeediasse planeeritud raha Eesti kirjastustesse!”
„On üleskutseid suunata reklaamieelarved Eesti kanalitesse – kindlasti saame agentuuridena siin kaasa aidata ja sobivaid lahendusi leida, meediakanalid on ka ise väga empaatilised ja vastutulelikud olnud ja võtnud põhimõtte, et üheskoos saame hakkama,“
kirjutas eile Mediabrands Digitali tegevjuht Erki Heinsaar.
Merle Viirmaa-Treifeldti sõnul lepiti sel nädalal Turundajate Liiduga kokku senisest sisulisemas koostöös, esimeseks sammuks ühine abikäsi riigile. Ja teisipäeva õhtuks on esimesed asjad ellu viidud.
Aga nii nagu enamus turundussektori ettevõtetest ei oma reservi mitmekuulise madalseisu jaoks, on ka meediasektoril jaksu senisel kiirusel, kvaliteedis ja mahus jätkata kolm-neli kuud.
Kutsun teid kõiki kasutama Eesti meediakanaleid! Nii tarbijate kui reklaamiandjatena! Kasutame kõiki oma võimalusi Eesti majanduse elavdamiseks, ütles Merle Viirmaa-Treifeldt.
Allikas: Meedialiit
Seotud lood
Tänases ärikeskkonnas on jätkusuutlikkusest mõjutatud otsused muutunud ettevõtete jaoks vältimatuks. Nende otsuste baasilt võivad kujuneda kliendi- ning partnersuhted, ostu- ja müügitingimused ning ettevõtte brändi üldine kuvand.