Best Marketing • 15 jaanuar 2020

Kinokülastamise trendid Baltikumis

Eestlased on naabritega võrreldes usinamad kinokülastajad.

Kui USA-s, Euroopas ja ka mujal Baltikumis möödunud aastal kinokülastajate arv ja piletitulu vähenes, siis Eesti inimesed käivad kinos endiselt iga aastaga rohkem, kuid nõuavad selle eest ka üha mugavamat teenust ja kinokogemust, kirjutab Forum Cinemas Baltikumi tegevjuht Kristjan Kongo.

Uue aasta kinotrendidest rääkides ja möödunud aastat kokku võttes märkis Kongo, et vaatamata ebatavaliselt tihedale konkurentsile on Eestis kinoturg väga heas olukorras võrreldes muu maailmaga. „USA-s, mis on ikkagi suurim kinoturg, oli möödunud aastal languses nii külastajate arv kui ka piletitulu. Ka Euroopas üldiselt olid vaatajate numbrid kerges languses. Sama ka Leedus ning Lätis ei toimunud muutust kummaski suunas. Eestis kasvas aga külastajate arv 2% ning piletitulu 6%,“ selgitas ta.

Tema sõnul oli 2019. aastal kinokülastuste arv Eestis 3 671 349 ning piletitulu kokku 21 761 918 eurot. „Möödunud aasta oli muidugi ka väga tugev aasta Eesti enda toodangu poolest, mille osakaal oli tervelt 19%,“ märkis Kongo. Eesti 2019. aasta enim kinokülastajaid kogunud filmiks oligi „Tõde ja õigus“ (267 588 vaatajat), millele järgnes „Klassikokkutulek 3“ (122 146).

Kongo ennustas, et kuna Eestis on kinoturg niigi kuum, siis edaspidi keskendutakse uute kinode ehitamise asemel juba olemasolevate saalide arendamisele ning mugavuse tõstmisele.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700