Tarbimine on tugev

Tarbijate tugev kindlustunne toetab tarbimist, tõdes Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.

Tõnu Mertsina  Foto: Raul Mee

Mertsina sõnul on tarbimise kasv jätkuvalt mõõdukas. Tema sõnul hoidsid kiire palgakasv, madalad intressimäärad ja tarbijate tugev kindlustunne möödunud aasta viimases kvartalis Eesti jaekaubandusettevõtete inflatsiooniga kohandatud müügitulu kasvu. "Oktoobris ja novembris suurenes see näitaja aastases võrdluses ligi 4% ning ilmselt jätkus korralik kasv ka detsembris," tõi ta esile.

Mertsina nentis, et möödunudaastane netopalga reaalkasvu aeglustumine pidurdas eratarbimist (jaekaubandus on vaid üks osa sellest). Ta lisas, et sel aastal netopalga reaalkasvu aeglustumine jätkub ning tööhõive kasv peatub – see võib tarbimismahu kasvu veelgi tagasi hoida. "Samas, kuna Eesti majapidamised tarbivad keskmiselt vähem, kui on nende sissetulekud, siis on neil ka ruumi tarbimist säästude arvelt suurendada. Kahjuks on aga säästud ebaühtlaselt jaotunud."

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700