• 12.12.19, 14:18

Selgusid Eesti mainekaimad suurettevõtted

Kantar Emori suurettevõtete maineuuringu tippu jõudis tänavu esmakordselt A. Le Coq, millele järgnevad Selver, Coop, Orkla ja ABB, samas pole sel aastal esikümnes ühtki panka.
Tarmo Noop
  • Tarmo Noop
A. Le Coq oli esikümnes ka eelneval kolmel aastal, aga esmakordselt 20aastase mõõtmisperioodi jooksul on ettevõte nüüd esikohal. Kantar Emori uuringueksperdi Aivar Voogi hinnangul võib A. Le Coqi tõusu taga näha nende liidrirolli alkoholiaktsiisi tõstmise vastases kommunikatsioonis. „Sel suvel langetati alkoholiaktsiise ja A. Le Coq sattus sellega seotult nn võitjate poolele,“ märkis Voog. „Samas oli A. Le Coqi maineindeks viimase kümne aasta madalaim just 2017. aastal, kui alkoholi jaehinnad tegid riigi aktsiisipoliitika tõttu läbi järsu tõusu. See näitab, et ettevõtete maineindeks sõltub lisaks nende endi tegevusele paljuski ka ümbritsevast majanduskeskkonnast ja riigipoolsetest regulatsioonidest.“
Tarmo Noop
  • Tarmo Noop Foto: Andras Kralla
A. Le Coqi juhataja Tarmo Noop avaldas aga uuringu tulemusi kommenteerides lootust, et ettevõtete maine ei sõltu mitte riigi poliitikatest, vaid nende endi tegevusest. „Samas suurendab igasugune tähelepanu ettevõtja märgatavust ja seega võis aktsiiside ümber toimunul olla oma roll,“ ütles Noop. „Eestimaalaste arvamus läheb meile kindlasti korda ja seab A. Le Coqile edaspidi veelgi suurema vastutuse nii ühiskonna kui ka keskkonna ees.“
Suur osa esikümnesse jõudnud ettevõtetest kuulusid mainekamate hulka ka mullu, küll aga tegid suurima hüppe 26. positsioonilt kümnendaks kerkinud Tallinna Sadam ja 20. positsioonilt viiendaks tõusnud ABB. Ka Coop rühkis mulluselt kümnendalt kohalt kolmandaks ja Selver kuuendalt positsioonilt teiseks.
Voog lisas, et esikümnest on esmakordselt välja kukkunud Swedbank, mis on olnud läbi aastate alati esikolmikus. Swedbank on mulluselt liidripositsioonilt taandunud kolmanda kümne lõppu (29. koht), suurt mõju on seejuures avaldanud varasemast oluliselt negatiivsem suhtumine ettevõttesse, aga ka tugevushinnang jääb varasemast madalamaks. „On üsna ilmne, et finantssektori ettevõtete mainele on avaldanud tugevat negatiivset mõju rahapesuskandaalid,“ lausus Voog.
Voogi sõnul iseloomustab mainekuse pingerea tipus olevaid ettevõtteid see, et nad on ühtlaselt kõrgelt hinnatud erinevate ühiskonnakihtide poolt. „Maineliider A. Le Coq ongi tugeval positsioonil kõigis peamistes tarbijasegmentides ‒ kõrge mainehinnang on saavutatud nii meeste kui ka naiste, nii eestlaste kui ka mitte-eestlaste, nii nooremate kui ka vanemate elanike hulgas,“ selgitas Voog.
Erinevate sektorite firmasid võrreldes on sarnaselt varasemale keskmine maineindeks kõrgeim toiduainetööstuse ettevõtetel, järgneb kaubandusvaldkond. Aastatagusega võrreldes on toiduainetööstuse ettevõtete keskmine mainehinnang veidi tõusnud, kaubandusel aga pisut langenud. Kõige tagasihoidlikumaks ning varasemast madalamaks jäi finants- ning sidevaldkonna ettevõtete keskmine mainehinnang.
Kantar Emori iga-aastases Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringus reastati suurettevõtted üldise hoiaku ning tugevusindeksi ühendindeksi alusel. Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuring viidi läbi kahekümnendat korda. Uuringu eesmärk on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändide edetabeli koostamisega. Kümnepalliskaalal küsitakse inimestelt suhtumist ettevõtetesse üldise suhtumise (mõõdetuna kümnepalliskaalal, kus 1 on "väga negatiivne" ja 10 "väga positiivne") ja tugevusindeksi (mõõdetuna kümnepalliskaalal, kus 1 on "väga nõrk" ja 10 "väga tugev") alusel. Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid.
Uuringus osales 2019. aasta novembris 1177 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat, sellesse lülitati kokku 86 suurettevõtet.
Kantar Emor on 1990. aastal loodud teabe- ja uuringuteenuste pakkuja. Ettevõte kuulub üleilmsesse turundusteabe kontserni Kantar, mis on maailmas suuruselt teine teabeteenuste kontsern.

Seotud lood

Uudised
  • 22.07.19, 11:57
Uuenenud eetikakoodeks tagab alkoholivaba õlle ja siidri reklaami selge eristatavuse
Eesti Õlletootjate Liit võttis vastu täiendatud eetikakoodeksi, mis sätestab uue punktina eneseregulatsiooni alkoholivaba õlle ja siidri reklaami osas. Uuendused hakkavad kehtima esimesest septembrist.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.09.24, 13:09
Kalender näitab kuud ja päeva, kuid saab näidata veelgi enamat
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele