Autor: Best Marketing • 22. juuli 2019

Uuenenud eetikakoodeks tagab alkoholivaba õlle ja siidri reklaami selge eristatavuse

Eesti Õlletootjate Liit võttis vastu täiendatud eetikakoodeksi, mis sätestab uue punktina eneseregulatsiooni alkoholivaba õlle ja siidri reklaami osas. Uuendused hakkavad kehtima esimesest septembrist.

Õlleliidu tegevjuhi Peeter Võrgu sõnul on täienduse eesmärgiks selge ja äratuntav kommunikatsioon alkoholivabade õllede ja siidrite reklaamides. “Alkoholivabade õllede reklaamid on tekitanud Eesti ühiskonnas vastakaid arvamusi. Need on tulenenud peamiselt tõdemusest, et tarbija peab olema ülimalt tähelepanelik mõistmaks, et alkoholivabade õllede reklaamides tutvustatakse tõepoolest alkoholivaba toodet. Tihti võib jääda mulje, et reklaamitakse traditsioonilist õlut.

Õlleliit ja -tootjad aktsepteerivad seda kriitikat ja soovime käesoleva eneseregulatsiooni abil vältida tulevikus segadust ning ekslike muljete tekkimist.” Võrk lisab: “Tarbija jaoks peab olema alkoholivaba õlle või siidri reklaam telemeedias ja mujal lihtsasti arusaadav ja selgelt eristatav alkohoolsete toodete reklaamist. Meie tegelik eesmärk on suurendada läbi reklaamide alkoholivabade õllede segmenti õllesegmendi arvelt, mitte vastupidi.” Õlleliidu juhi sõnul olid kõik liikmed käesoleva eneseregulatsiooni vajalikkuse osas ühel meelel ning kokkuleppele jõuti kiiresti.

Foto: Priit Simson, Ekspress Meedia/Scanpix

Eetikakoodeksisse lisandunud uus sisupunkt 3.11 sätestab järgneva:

Tootjad paigutavad alkoholivaba õlle ja -siidri reklaamidesse selgelt loetava ja märgatava info, et tegemist on alkoholivaba toote reklaamiga. Telereklaami puhul peab antud teave olema märgatavalt nähtav kogu reklaami ajal. Nõue kehtib reklaamidele, mis avaldatakse välimeedias, printmeedias, televisioonis ning digimeedias, k.a. sotsiaalmeedias.

Eesti Õlleliidu juhatuse esimees ja A. Le Coqi tegevjuht Tarmo Noop lisab, et alkoholivabade toodete suund joogitööstuses on jätkuv trend ning tootjad panustavad kõvasti tootearendusse, et kasvatada oma alkoholivabade õllede ja siidrite tooteportfelli alkohoolsete toodete arvelt. Noop on aga veendunud, et tooteportfelli kasvatamine selles segmendis peab käima käsikäes selge kommunikatsiooniga. “Viimase paari aastaga on alkoholivabade õllede turg Eestis mitmekordselt kasvanud. Uute toode puhul soovivad tootjad rääkida lisaks toodete heale maitsele ja kvaliteedile ka nende funktsionaalsetest omadustest. Sealjuures on aga väga oluline üheselt ja selgelt viia tarbijani teadmine, et räägime mittealkohoolsest tootest.”

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700