• 04.12.19, 14:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti töö võitis maineka Saksa disainiauhinna

Andres Siem ja Helen Illend lõid kokteilibaarile Botaanik brändiidentiteedi ja võitsid sellega mainekal German Design Award 2020 konkursil auhinna.
Andres Siem
  • Andres Siem
Saksamaa disainikonkurss German Design Award 2020 avalikustas 28. novembril võitjate nimekirja järgmistes kategooriates: suurepärane arhitektuur, suurepärane kommunikatsioonidisain, suurepärane tootekujundus ja universaalne disain. Igal kategoorial oli omakorda mitu alamkategooriat.
Eesti kokteilibaarile Botaanik loodud brändiidentiteet sai auhinna Excellent Communications Design ehk suurepärase kommunikatsioonidisaini kategoorias (alamkategooria Brand Identity ehk brändiidentiteet). Auhinnatseremoonia leiab aset veebruaris Maini-äärses Frankfurdis.
Samal ajal nii loovjuhi, copywriter'i kui ka tellija rollis olnud Andres Siem avas võidu toonud idee tagamaid. "Tore selle töö osas on see, et kõik kasutatud röntgenfotod on tehtud ise kliinikus, täpsemalt loomakliinikus, rentisime röntgenmasina terveks päevaks. Kuna Botaanik baar armastab taimi ja kasutab neid rohkelt ka oma kokteilides, siis tahtsin kasutada väga-väga lähedalt pildistatud taimi Botaanik baari kommunikatsioonis ja visuaalses identiteedis," kommenteeris Siem, kes on ühtlasi Botaaniku peabaarmen ja omanik ning on varasemalt pikka aega reklaamiagentuuris töötanud.
Helen Illend
  • Helen Illend
Võidu toonud disaini kunstiline juht oli agentuuri Brand New partner ja disainer Helen Illend.
Žürii sõnul annavad taimede ja baaritarvikute röntgenpildid kaubamärgi kujundusele erilise esteetika ja muudavad selle väga äratuntavaks, lisaks näitab läbipaistvus selgelt kontseptsiooni ideed.
Vaata pilte auhinna võitnud tööst:
Botaaniku brändiidentiteet
5 fotot
  • Botaaniku brändiidentiteet
Siem lisas, et röntgenfoto mõte tuli tal Londonis, kui õppis kokteiliakadeemias ja töötas kohalikes baarides ehk valmistus Botaaniku avamiseks. "Röntgen tuli tegelikult koos copy'ga. Meie deviis on "Artisan Cocktails - a closer look at the incredible tase of plants" ja see lihtsalt nõudis "läbi" taimede vaatamist," selgitas Siem, kuidas tekkis mõte just nimelt röntgenülesvõtet kasutada.
Siem tunnistas, et pole sellel konkursil varem osalenud ja sattus sinna naljaka juhuse läbi. Nimelt sai ta enne suve German Design Awardilt kirja, et suurepärase ja silmapaistva disainitunnetuse eest pääses nende töö konkursil long list'i. "Alguses arvasin, et võib-olla on tegu internetiviirusega, aga nendega suheldes selgus, et keegi on me tööd märganud," rääkis Siem. Seejärel paluti saata töö kohta failid, et konkursil osaleda. "Ja nüüd tulid tulemused. Võit," oli Siem rahul.
Konkurss: German Design Award
Kategooria: Excellent Communications Design
Alamkategooria: Brand Identity
Klient: Andres Siem
Loovjuht ja copywriter: Andres Siem
Art Director: Helen Ilend
German Design Award on üks maailma tuntumaid disainikonkursse, kus Saksamaa disaininõukogu tunnustab rahvusvahelise preemiaga projekte, millel on märkimisväärne panus üldisele äriedule ning Saksamaa ja rahvusvahelise disainimaastiku edasiviimisse.
Lisaks väärib mainimist, et Botaanik nomineeriti Mixology Bar Award poolt kümne Best New European Bar 2019 hulka.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.11.24, 15:21
Number 1 põhjus, miks ettevõtted Google reklaamidega ebaõnnestuvad
2024. aastal on Google Ads ettevõtete jaoks üks olulisemaid kanaleid digiturunduses. Üle maailma ligi 80% ettevõtetest kasutab Google reklaame müügitulemuste kasvatamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Bestmarketing esilehele